OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marknadskoordinator
I rollen som marknadskoordinator kommer du att ingå i företagets marknadsavdelning och arbetar med det operativa dagliga marknadsarbetet. Tillsammans med divisionschefen sätter du marknadsplanen som du sedan ansvarar för att driva och genomföra. Du rapporterar till divisionschefen.
Vi söker dig som har en marknads inriktad eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet inom marknadsföring. Du har vana av att arbeta i Photoshop, InDesign och Illustrator. Du ska även arbeta obehindrat i hela Officepaketet, främst i Powerpoint.
Tjänsten kräver mycket goda svenska och engelska kunskaper i tal och skrift. Kan du även norska är det meriterande då du stöttar vår verksamhet i Sverige och Norge. Du har även kontakt med Casios huvudkontor i Japan och det europeiska huvudkontoret i Tyskland.
Arbetsuppgifter
· Översättning av kataloger, hemsidor samt sociala medier
· Hantering av material till och från PR-byrå, media-byrå, samarbetspartners, ambassadörer samt journalister.
· Hantering, produktion samt leverans av material till kampanjer digitalt och print.
· Hantering, produktion samt leverans av material till skyltningar i butik.
· Lokalanpassa pressmeddelanden.
· Framtagning av presentationer med sammanställning av marknadsaktiviteter till Review.
· Framtagning av presentation om marknadsaktiviteter per halvår, kvartal samt månadsvis.
· Projektleda och medverka i mässor, event och PR- relaterade aktiviteter
· Administrera, följa upp och rapportera resultat av marknadsaktiviteter
· Ansvara för sociala medier: genomförande samt rapportering.
· Daglig kommunikation och support till Europakontoret i Hamburg och kontoret i Bergen
Kvalifikationer och erfarenhet
· Marknadsinriktad eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet inom marknadsföring
· Goda kunskaper i Adobe-paketet så som Photoshop, Indesign och Illustrator
· Kunskaper inom filmredigering (Premiere Pro) är meriterande
· Mycket goda kunskaper i PowerPoint, Word och Excel
· Tidigare erfarenhet av Projektledning meriterande men inget krav
· Eftersom vi arbetar mot både återförsäljare och slutkonsument, behöver du ha god känsla för hur man anpassar budskap och språk efter mottagare
· Erfarenhet av att arbeta med och följa en grafisk profil.
· Meriterande med erfarenhet av CRM, så som mailchimp.
· Meriterande med erfarenhet från butik/retail
· Intresserad av digital marknadsföring, marknadsföring i sociala medier samt mässor och events
· God presentationsteknik
· Intresserad av tekniska produkter, att kunna översätta teknik till konsumentnytta
· Intresse för trender och assessorer/klockor är också fördelaktigt
· Vi är en internationell koncern och därför förväntas du kunna kommunicera på engelska i både tal och skrift samt mycket goda kunskaper i Svenska
Vi söker dig med entreprenörsegenskaper och ”det fixar jag”-attityd!
Som person är du driven, ambitiös, positiv och gillar att jobba med administrativa uppgifter och i team, med hög aktivitetsnivå. Du är en lagspelare som fokuserar på bra lösningar och goda samarbeten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. God planeringsförmåga och självständighet är ett måste, liksom initiativtagande. Vi förväntar oss att du är flexibel och prestigelös och vill hjälpa till vid eventuella brådskande uppgifter där det behövs. Viktigt att du är proaktiv och handlingskraftig som person samtidigt som du vågar fråga om det är något du behöver hjälp med eller om något inte är tydligt nog för att du ska klara av ditt dagliga arbete.