OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Your Talent är det engagerade konsultbolaget inom rekrytering och search. Vi arbetar med att kartlägga, attrahera och utvärdera talangfulla specialister, chefer och ledare. Det är engagemang, personlighet och kompetens som tillsammans utgör de tre ledorden som kännetecknar oss. Vi ser oss som en partner till våra uppdragsgivare och kandidater där det gäller att bygga långsiktiga relationer där vi tillsammans gör det möjligt att utvecklas. Your Talent grundades 2017 och sitter i mycket fräscha lokaler på Södra Hamngatan 25. Läs mer på www.yourtalent.se
Bolaget som vi söker för är en av de ledande aktörerna inom sin bransch och omsätter idag ca 150 milj SEK och under en starkt tillväxt. Försäljningen av bolagets premiumprodukter sker både via återförsäljare och e-handel. De har sina lokaler i centrala Göteborg och man är ca 25 anställda.
ARBETSBESKRIVNING
Som Marketing Coordinator ansvarar du tillsammans med marknadschef för utvecklingen och genomförandet av marknadsföringen i olika kanaler för både Sverige och Europa. Detta innebär bl.a. att du driver olika marknadsprojekt med ansvar för projektets cykel från idé, uppstart och genomförande samt analys/uppföljning. Du arbetar kontinuerligt med att driva och utveckla marknadsföringen för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Du har ett nära samarbete med säljkår och återförsäljarledet. Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Göteborg och du rapporterar till marknadschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Producera marknadsmaterial för produktlanseringar, kampanjer, sälj/utbildningsmaterial för både Offline och Online
• Utveckla marknadskommunikationen gentemot återförsäljare och slutkonsument
• Ta fram koncept och material till mässor och events
• Ansvara för content och uppdatering av bilder, texter och övriga produktinformation
• Ansvara för kanalspecifik kommunikation i digitala media
• Stödja och utveckla kommunikationen för säljkåren
• Projektleda och koordinera marknadsaktiviteter
• Ansvara för kontakt och upphandlingar
• Arbeta aktivt med PR-aktiviteter i både Sverige och Europa
• Finna nya kreativa lösningar för att optimera försäljningen och stärka varumärke
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen, alternativt en IHM utbildning. Du har minimum 2 års erfarenhet av en liknande roll och tycker om bredden av arbetsuppgifter. Du är duktig på att kommunicera både via text och bild och vi ser gärna att du har erfarenhet av att både arbeta mot B2B som B2C där det gäller att anpassa budskap mot respektive målgrupp. Har du erfarenhet av att ha arbetat mot återförsäljare inom konsumentledet så är detta mycket meriterande. Du har erfarenhet av CMS verktyg och vi ser gärna att du har arbetat med Wordpress. Vidare har du goda kunskaper inom Adobe Creative Suite (främst InDesign och Photoshop) och en god IT kompetens, samt uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
PERSONLIGT
Som person är du ödmjuk, prestigelös och du tycker precis som vi att laget är det viktigaste, alla hjälps åt för att nå framgång och det är engagemanget och viljan att leverera det lilla extra för våra kunder som är avgörande. Du är kommunikativ, engagerad och driven samt har förmågan att arbeta strukturerat. Du är nytänkande, kreativ och vågar sticka ut från mängden. Du är affärsmässig, resultatinriktad och drivande samtidigt som du är lyhörd.
VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig en rolig men krävande roll i ett starkt växande bolag där du kommer att arbeta med många duktiga och engagerade medarbetare.
ANSÖKAN
Vi samarbetar med Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Kristina Wallin Borg 0735-168724 kristina.wb@yourtalent.se eller Johan Sjöberg 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.