Marketing & Customer Support till Emcomp International AB

Marketing & Customer Support till Emcomp International AB

Arbetsbeskrivning

Marknadsföring och kundsupport är två viktiga delar i Emcomps fortsatta arbete mot att vara kundernas förstahandsval inom komponentlösningar. Därför söker vi nu efter deras nästa Marketing & Customer Support till kontoret i Göteborg. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Frihet under ansvar är något som genomsyrar stora delar av Emcomps verksamhet. Rollen som Marketing & Customer Support är inget undantag. Rollen erbjuder dig en varierad vardag med flertalet olika arbetsuppgifter i omlopp där ena benet utgörs av kundsupport och andra marknadsföring. Du får vara med från början till slut i kundkontakten, från det att en beställning inkommer tills dess att den nått slutkund. Huvudfokus blir att bygga relation med kund och se till att den är nöjd hela vägen. Även om marknadsbenet i dagsläget är begränsat finns det stor potential och utvecklingsarbete att göra. Ansvar för olika aktiviteter på till exempel Linkedin, planering av mässor och inköp av material till dessa, uppdatera deras två hemsidor, skriva nyhetsbrev och datablad samt uppdatera företagspresentationer. Detta är ett axplock av det du kommer göra, din kreativitet sätter gränserna. Målbilden är att rollen fördelas 50/50 mellan marknad och kundsupport, här är det inflödet från kund som styr.

Dina kollegor i Göteborg består av en platschef, tre utesäljare, två på kundsupport och en på lagret. ett härligt gäng med god sammanhållning och högt i tak. Du kommer även ha löpande kontakt med dina kollegor i Örebro, till exempel på gemensamma månadsmöten.

Vi söker efter dig som har en naturlig fallenhet för kommunikation, samarbete, ett högt driv och vilja att utvecklas. Vi ser att du är en person som vill bidra och lära dig mer om marknadsföring och kundsupport, som trivs i en social roll med många bollar i luften. Vi ser gärna att du har läst en eftergymnasial utbildning i marknadsföring i kombination med att du har goda erfarenheter från arbete i ett serviceyrke. Det som vi ser som det absolut viktigaste för att lyckas i den här rollen är dock dina personliga egenskaper

För denna roll kommer du att erbjudas en visstidsanställning som konsult om 6 månader till att börja med, där ambitionen är att du skall erbjudas en förlängning. Det långsiktiga målet är att du skall erbjudas en fast anställning hos Emcomp, förutsatt att samarbetet fungerar väl mellan samtliga parter.

Du erbjuds
- En bred och varierad roll inom marknadsföring och kundsupport
- Foten in på ett stabilt och välmående bolag
- En långsiktig möjlighet att växa inom såväl marknad som kundsupport

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande beställningar från kunder - sker främst över mejl men kan även innebära telefonkontakt
* Uppföljning av orders
* Lägga inköp mot leverantörer
* Hantera reklamationer
* Marknadsföring på Linkedin och andra plattformar
* Hantera arbete på bolagets två hemsidor
* Planera mässor och hantera inköp av material till dessa
* Uppdatera nyhetsbrev, datablad och företagspresentation
* Tät kontakt med både kollegor och kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning i marknadsföring, eller något vi bedömer som likvärdigt
- Har erfarenhet av en serviceinriktad roll - exempelvis kundservice, kundsupport, butik eller liknande
- Har goda digitala kunskaper - du kommer arbeta i bland annat Monitor, Wordpress och MS Office
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet - du kommer ha kontakt med engelsktalande kunder

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll tidigare
- Erfarenhet av arbete i Wordpress eller andra marknadsföringsplattformar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Emcomp ingår i Addtechkoncernen som består av > 150 enskilda bolag. 2023 fusionerades Emcomp med systerbolaget Pulsteknik AB. Pulsteknik är en distributör på svenska marknaden för ett flertal olika europeiska leverantörer av elkomponenter för tuffa miljöer, tex, varmt/kallt, smutsigt, explosiva miljöer etc. Detta gör att Emcomp nu har ett mycket brett utbud av elkomponenter för tuffa miljöer. Verksamheten bedrivs i första hand från kontor/lager i Örebro och Göteborg men med lager även i Hong Kong och kollegor i Slovakien, Spanien och Kina. Läs mer om Emcomop här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 14 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024