OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos det globala medie- och martech-bolaget Foundry får du släppa loss din kreativitet och bidra till att skapa den mest professionella och högkvalitativa eventupplevelsen för deltagarna! Som Marketing & Delegate Relations Manager kommer du att ansvara för att nå ut till rätt målgrupp för att locka deltagare till Foundrys event och sköta all bakomliggande kommunikation och marknadsföring!
OM FOUNDRY
Foundry är en del av IDG som är världens ledande företag inom techmedia, event, data och marknadsföringstjänster och verkar i skärningspunkten mellan media och marknadsföringsteknik (martech). De påverkar de mest kraftfulla it-köparna i världen - från ledande it-beslutsfattare till techentusiaster och alla däremellan.
IDG har verksamhet i 97 länder, med huvudkontor i Boston. I Stockholm arbetar 60 medarbetare på kontoret vid Medborgarplatsen.
DU ERBJUDS
- En internationell miljö i ett spännande företag med stor tillväxt
- En inkluderande företagskultur där alla är välkomna och ställer upp i vått och torrt
- Ett omväxlande arbete, där en dag sällan är den andra lik
- Flexibla arbetstider där du har möjlighet att arbeta både på kontoret och hemifrån
OM ROLLEN
Du kommer att bli en del av eventteamet på Foundry, som arrangerar it-event och kurser av alla slag, från kortare digitala seminarier till stora event på plats över flera dagar.
Som Marketing & Delegate Relations Manager kommer du att ansvara för att rekrytera deltagare till Foundrys event samt hantera den digitala marknadsföringen och deltagarkommunikationen för alla event. Du ser till att matcha rätt målgrupp och säkerställa en kvalitativ kundresa för deltagarna. I rollen ingår även att hitta nya vägar att nå målgrupper, exempelvis genom samarbeten, communities eller sociala medier.
ANSVARSOMRÅDEN
- Skapa utskick, skriva copy och optimera bilder i sociala medier
- Planera och lansera kampanjer på LinkedIn och Facebook
- Löpande rapportera statistik och utfall från digital marknadsföring
- Bidra till analys av kampanjernas utfall och skapa hypoteser kring ökad effekt och konvertering
- Ansvara för onboarding och deltagarhantering, både för fysiska och digitala event
- Ansvara för support till deltagare
- Tillsammans med övriga i teamet utveckla och förbättra såväl event som arbetsprocesser löpande
VI TROR ATT DU HAR
- En eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring alternativt arbetslivserfarenhet inom området
- Goda kunskaper i LinkedIn Campaign Manager och Meta Business Suite / Facebook Ads Manager
- Förståelse för säljande copy, bild och film
- Flytande svenska och utmärkta engelskakunskaper
DET ÄR ETT PLUS OM DU HAR
- Kunskap i Google Ads
- Erfarenhet av att skriva copy för digitala plattformar, inklusive sociala medier
- Erfarenhet av segmentering och att nå utvalda målgrupper
SOM PERSON ÄR DU
Självgående, strukturerad och föredrar att arbeta mycket hands-on. Du trivs i en föränderlig miljö och kan arbeta både i team och nära din målgrupp. Du har utöver det en mycket god kommersiell förståelse!
ÖVRIGT
- Start: Augusti
- Placering: Magnus Ladulåsgatan 65, Stockholm
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Hemsida: foundryco.com (https://foundryco.com/)
Intervjuer kommer att ske löpande under augusti