Marketing Manager

Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad för både miljön och människors välmående?
Som Marketing Manager på Swegon kommer du att arbeta med marknadsföring av innovativa och hållbara lösningar för det optimala inomhusklimatet, vilket är viktigt för framtiden. Ingen dag är den andra lik då du kommer att arbeta med stora delar av organisationen och arbetsuppgifterna är väldigt varierande.

Om tjänsten
I rollen har du ett koordinerande ansvar för marknadsföringsaktiviteter och framtagande av vår produkt- och systemdokumentation tillsammans med våra produktchefer, marknadschefer i olika länder samt tekniska informatörer inom affärsområdet Room Units. 

Tillsammans med ett team om två tekniska informatörer har du det övergripande ansvarat för att ta fram marknadsmaterial och produktdokumentation. Marknadsmaterialet består bland annat av material till säljkampanjer, kataloger, bilder/fotografier och Powerpoints samt animationer och renderingar i samarbete med byrå. Produktdokumentation, som tas fram av de tekniska informatörerna, består av tekniska produktdatablad, monterings- skötsel- och installationsanvisningar, produktguider etc.

Du ansvarar för att ta fram utbildningsmaterial, underhålla externa och interna webbsidor med korrekt information och är länken mellan Room Units och Swegon koncernens centrala funktioner för alla frågor rörande marknadsmaterial och dokumentation.

Swegons affärsområde Room Units består av fyra fabriker med produkttillverkning av inneklimatprodukter som används i byggnader för att förse användarna av byggnaden med ett bra inneklimat.

Tjänsteresor är förekommande, främst inom Sverige men även utanför Sveriges gränser varav B körkort är ett krav.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 1,5 år med preliminär start under februari 2022 med placering på vårt kontor i Malmö eller Tomelilla.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har;


• Flera års erfarenhet av att arbeta med framtagning och koordinering av markandsmaterial, teknisk dokumentation eller liknande
• Erfarenhet av upphandling/beställning/kravställning av animationer, renderade bilder, fotografer för referensprojekt
• Goda kunskaper inom Adobe Suite såsom exempelvis InDesign, EpiServer och Office-paketet främst PowerPoint
• Då vi är ett internationellt företag krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Har du erfarenhet av att arbeta i en ledande roll, webb, fotobehandling, framtagande av animeringar, PIM-system såsom InRiver eller liknande är det meriterande.

Som person är du duktig på att planera, prioritera och trivs i en koordinerande roll. Du är lyhörd, drivande, kommunikativ och trivs med att samarbeta med andra. En förutsättning för att lyckas i rollen är förmågan att arbeta både utifrån ett övergripande perspektiv och detaljerat.

Vi välkomnar sökande med olika typer av bakgrund och eftersträvar mångfald och jämställdhet.

Om företaget
Swegon Group, helägt av Investment AB Latour som är noterat på Stockholmsbörsen, är marknadsledande inom energieffektiva produkter och system för inomhusklimat. Swegon har dotterbolag i 16 länder, distributörer över hela världen och 16 produktionsanläggningar i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget sysselsätter mer än 2 600 personer och omsättningen år 2020 var ca 5,6 miljarder svenska kronor.

Swegon Operation AB är ett dotterbolag inom Swegon Group. Vi finns representerade på 3 fabriker i Sverige med totalt 650 anställda och en omsättning 2020 på ca 1,6 miljarder svenska kronor.

Vi erbjuder
På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt familjeliv. Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. Med vårt motto ”feel good inside” skapar vi världens bästa inomhusklimat för människa och miljö, vill du vara med på vår framtidsresa?

Mer information och ansökan
Välkommen med din ansökan via www.swegon.se/jobb. Senaste ansökningsdag är den 14:e november 2021. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Product & Marketing Manager, Andreas Kihlström, Andreas.Kihlstrom@swegon.se

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Sagt om att arbeta på Swegon:

”På Swegon finns möjlighet att utvecklas och bli utmanad, men det allra bästa är känslan av att arbeta med något som är värdefullt och viktigt för oss människor.”

– Technical Writer, Li Larsson

Vi undanbeder oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024