Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Johnson Controls är ett världsledande och globalt företag med kunder i över 150 länder. Våra 120 000 anställda skapar tjänster som optimerar energibruk för byggnader (Building Efficiency) och batterier för bilar och hybrid-elektriska fordon (Power Solutions).

Inom Power Solutions har vi över 100 års erfarenhet av att leverera bilbatterier till globala biltillverkare och eftermarkandsdistributörer. Vår tillverkningsförmåga och våra mervärdestjänster garanterar att vi levererar högkvalitativa produkter till våra kunder och bidrar till deras tillväxt. För vår Power Solution verksamhet i Norden och Baltikum söker vi nu en Marketing Manager.


Dina arbetsuppgifter
På Johnson Controls är vi mycket stolta över att kunna erbjuda fordonsbranschen marknadsledande batterier av högsta kvalitet. Vår försäljning sker lokalt genom distributörer och med vår hjälp är de alltid uppdaterade om vårt sortiment och får bästa möjliga lokala förutsättningar för att lyckas i sin försäljning. Som marketing manager utgör du en viktig del i detta arbete, där du arbetar i en väldigt säljnära funktion. Rollen är bred och innebär allt från övergripande ansvar för alla regionala marknadsaktiviteter, budgetansvar, varumärkesarbete, marknadsanalys, skapande av lokala marknads- och projektplaner till PR-frågor.

Du kommer att jobba i ett sammansvetsat team i Stockholm men du ansvarar för marknadsföringen i Norden och Baltikum. Du arbetar mycket verksamhetsnära och jobbar för att få alla våra kampanjer och projekt att fungera på våra lokala marknader. Till din hjälp har du både vår lokala byrå samt säljansvariga internt. Utöver interna kontakter har du också ett starkt utbyte både med våra distributörer och med vår centrala marknadsenhet på vårt europeiska huvudkontor i Tyskland. Där blir du också en del av vårt europeiska marknadsråd och tillsammans med europeiska kollegor sätter ni upp riktlinjer, strategier och centrala kampanjer för den europeiska marknadsföringen.

Vårt nordiska huvudkontor är beläget i centrala Stockholm och du kommer att rapportera till vår VD för Norden och Baltikum samt till vår Europeiska Marknadsdirektör. En del resor förekommer ut i vårt distributionsled, till vårt huvudkontor eller för marknadsaktiviteter.


Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har minst 6 – 7 års erfarenhet av marknadsföring på både en operativ och strategisk nivå. Det är väldigt meriterande om du ar erfarenhet av fordonsbranschen och eftermarknad samt om du har jobbat i en säljanknuten marknadsföringsroll. Vidare är en erfaren IT- och systemanvändare och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift på en hög nivå.

Som person är du idérik och proaktiv med en entusiasmerande förmåga. Du är bekväm med siffor samt analys och är noggrann och organiserad i ditt arbete. Vidare har du ett starkt tekniskt intresse och har därför lätt att relatera till våra produkter och kunder. I och med att rollen är väldigt bred så är det också viktigt att du trivs i ett heltäckande jobb som kräver både operativt och strategiskt arbete.


Vi erbjuder

Hos oss finner du både det internationella storbolaget och det lilla, familjära kontoret i ett och samma företag. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder både mycket frihet och flexibla arbetstider. Som Marknadschef hos oss intar du en bred roll med en hel del svängutrymme och du kommer att få lära dig mycket och utvecklas. Eftersom vi ingår i en stor koncern så finns det också goda internationella karriärmöjligheter.

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Susanna Haglund. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 18 maj 2017

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024