Marketing Manager inom Digital Commerce (Vikariat med möjlighet till för...

Marketing Manager inom Digital Commerce (Vikariat med möjlighet till för...

Arbetsbeskrivning

Är du en kreativ person som älskar att skapa relevant innehåll för en snabbrörlig och ivrigt uppvaktad publik? Ser du marknadsföring som värdeskapande både för företaget och för kunden? Vill du jobba i en global roll med spännande kunder inom både B2B och B2C? Då har det här vikariatet, med goda möjigheter till förlängning, mycket att erbjuda dig!

Om rollen
I den här rollen kommer du att fokusera på marknadsföring i primärt Sverige, Norge, Danmark och UK inom affärsområdet Commerce, som har erbjudanden inom e-handel, strategitjänster, UX, inbound marketing och SEO. Commerce är ett av våra mest expansiva och framgångsrika affärsområde med kunder som XXL, Toyota, Gudrun, Nibe och många fler! Vi är speciellt stora inom industri och retail.

Commerce avdelningen är ett drivet gäng, som vågar tänka och prova nytt, med engagemang från medarbetare på alla nivåer som vill bidra med bra content. Det kommer krävas att du är drivande, har ett thought-leadership, jobbar med Marketing Intelligence och vill utveckla våra lösningsprocesser. Som Marketing manager är det du som driver commerce marknadsprojekt, håller ihop plan och helhet och får alla olika stakeholders att jobba tillsammans.

Utöver dina kollegor inom Commerce finns även ett stort Globalt marknadsteam där du kommer vara en del av att både inspirera och inspireras och få god stöttning när du behöver det. Bland annat kommer du ha ett vasst team av designers och content-writers i Indien, ett ambitiöst svenskt marknadsteam att bygga planen i Sverige med och kollegor i flera av de nordiska länderna. Resultatet är en dynamisk och kreativ miljö för dig att växa och utvecklas inom.

Som Marketing Manager kommer du att hålla ihop samtliga marknadsaktiviteter för Commerce och dessutom delta i arbetet kring affärsutveckling. Där kan du påverka allt från paketeringar, med inspel kring marknaden, kunder och med din osvikliga fingertoppskänsla nå ut till en kräsen publik. Det är en roll med globalt ansvar, men med mycket fokus på Sverige. Därför är det viktigt att du kan sätta dig in i olika marknader, anpassa material för att nå ut rätt och är mycket skicklig på både svenska och engelska.

Vem är du?
Vill du vara en del av denna resa? Då bör du ha med dig några av dessa erfarenheter i ryggsäcken:

- Du har tagit fram kommersiella redaktionsplaner för flera länder och du har full koll på inbound marketing.
- Du gillar att driva processer, skapa lösningar och analysera de initiativ du har lanserat.
- Du är en tekniskt lagd marknadsförare, som också förstår kraften i det personliga tilltalet.
- Du är en utpräglad team-människa med integritet och stark förmåga att driva och slutföra inom ditt ansvarsområde


Snubblar du på målsnöret när det kommer till erfarenhet eller är du osäker på om du har nog av det? Connecta med oss ändå! Vi vill alltid träffa nya talanger!

Arbetsbeskrivning
Som Marketing Manager kommer du självständigt att driva projekt och kampanjer för att generera leads. Du kommer att skapa mycket innehåll, både på svenska och engelska och vara med och marknadsföra vårt varumärke på mässor och i andra sammanhang. Du är den som lyfter blicken och se vad som behöver göras - både högt och lågt!

Dessutom kommer du att jobba i vårt CMS-verktyg, Adobe Suite och i vårt CRM-system. Du kommer även utveckla din förmåga att hålla presentationer inför grupper och bli en riktig stjärna på inbound tekniker.

I rollen kommer du att rapportera till Demand Generation Manager och ha ett nära samarbete med det svenska marknadsteamet och vara placerad i antingen Stockholm eller Göteborg.

Tjänsten är ett föräldravikariat med start i augusti 2021, under 12 månader, med god chans till förlängning. Tjänsten kan innebära möjligheter till resande, både inom Sverige och utomlands. (Med hänsyn till nuvarande Covid situation förstås, säkerhet först!)

Vad vi kan erbjuda dig
Du kommer till ett digitalt marknadsteam där alla i teamet skapar innehåll för att stötta vår kund i sin beslutprocess. Alla har en tro på att vi skapar ett värde genom att initiera, påverka och driva säljprocessen. Teamet bygger samarbete där du kan vara kreativ och få möjlighet jobba i globala team. Med din pusselbit skapar vi något som ger ett stort värde till verksamheten.

Du kommer vara en del av ett team som brinner för inboundmetodiken och som alla är övertygade att detta är metodiken som bidrar med värde.

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 29 åren har över 4000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Columbus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024