Marketing Manager Ramboll Sverige

Marketing Manager Ramboll Sverige

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet av marknadsföring för att, tillsammans med ett proffsigt kommunikationsgäng, utveckla Rambolls kommunikation och skapa effekt. Hos oss får du möjlighet att arbeta med integrerad kommunikation där vi samverkar över kanaler och kommunikationsdiscipliner.
Tillsammans testar och utforskar vi smarta lösningar för att skapa effekt och visa den nytta våra Ramboll-kollegor skapar för samhället. Som Marketing Manager kommer du att vara drivande i att positionera vårt varumärke enligt Rambolls strategi och att fortsätta utveckla vår marknadsföring mot kunder genom Account Based Marketing. Rollen innebär att skapa, målgruppsanpassa, publicera och utvärdera innehåll för köpta kanaler. Du arbetar nära enheten för affärsutveckling (Sales & Development) och har också ansvar för byråkontakter. Om du är vår nya Marketing Manager Ramboll - klicka på knappen ”Apply”
Inviting bright minds
Vill du utveckla din expertis i en öppen och samarbetsinriktad kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med våra intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vi efter att utveckla vår bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Genom teknik skapar vi tillsammans nytta för människor, natur och samhälle.
Du kommer att tillhöra Kommunikationsavdelningen Ramboll Sverige.
Varmt välkommen till en liten och vass kommunikationsavdelning. Vi är fem personer med hög kompetens som ansvarar för varsitt område (press/PR, brand experience inkl. SoMe, Webb och digitalt, internkommunikation samt Marketing. Vi samarbetar tätt genom en redaktionell metod och tillsammans skapar vi relevant och engagerande varumärkes- och marknadskommunikation som är i linje med Rambolls affärsmål och positionerar oss på den svenska marknaden. Vi har våra expertområden men planerar tillsammans och dimensionerar arbetet efter var det bäst behövs, därför vill vi att du har en bred kommunikationskompetens i botten och är en skicklig skribent. Vår största tillgång är våra kollegors värdeskapande för människor, samhälle och natur. Vi är stolta över att ha fått utmärkelser för vårt arbete på bland annat Magnet Awards, 100-wattaren och Swedish Content Awards.
Ramboll Sverige är en del av en global koncern med huvudkontor i Köpenhamn. Internationella nätverk är därför en viktig del av vår vardag, och du behöver därför behärska engelska mycket väl. Du rapporterar till t.f. Kommunikations- och marknadschef på Ramboll Sverige, Maria Tegin.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Styra Ramboll Sveriges marknadsföring så att den stöttar bolagets strategi och affärsmål.
Utveckla stora och små marknadsföringskampanjer
Anpassa globala Ramboll-kampanjer till svenska förhållanden och genomföra dem
Målgruppsanpassa, optimera och köpa annonsplats både digitalt och i print
Driva vårt arbete med Account Based Marketing i samverkan med enheten för affärsutveckling
Projektleda och genomföra produktlanseringar med alla ingående delar, t.ex. annonsering, innehåll till webinarie, säljmaterial.
Följa upp och analysera kampanjer och produktlanseringar
Vid behov stötta arbetet med våra allra största anbud
Agera beställare för byråer, frilansare, översättare m.m.
Delta i kommunikationsavdelningens samarbete för att få bästa utväxling i samtliga kanaler: egna, förtjänade och köpta
Back-up för andra roller vid tillfälliga arbetstoppar, t.ex. med kortare skribentuppgifter eller med publiceringar i sociala kanaler eller på intranät.

Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Erfarenhet av att leda strategiska marknadsföringsprojekt
Minst fem års erfarenhet av att skapa och målgruppsanpassa innehåll till kampanjer
Relevant utbildningsbakgrund
Erfarenhet av annonsköp i LinkedIn Campaign Manager, Meta Business Manager och Google Ads.
Erfarenhet av arbete i Hubspot eller motsvarande.
Är en vass skribent/copy på både svenska och engelska
Nyfiken på och har lätt för att lära nya verktyg och arbetssätt
Förmåga att kombinera hjärta och hjärna i innehåll
Gillar att arbeta självständigt för att emellanåt tanka kreativ energi till/från gruppen
Springer Ramboll Stockholm halvmarathon under 2h 10 min. (Nej, vi bara skojar)

Vi söker dig som är nyfiken, kreativ, strukturerad, proaktiv och engagerad. Bra samarbetsförmåga och ett konstruktivt förhållningssätt är viktigt liksom att du är van att jobba både operativt och strategiskt. För att göra detta behöver du kunna se helheter och förstå vad som driver engagemang och affär.
Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 1800 experter på 30 kontor över hela landet. Varje dag löser vi tekniska utmaningar för att göra livet bättre för människor och natur. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-02-28

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramboll Sverige AB, Stockholm None
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Krukmakargatan 21
Stockholm

Postadress

None
None

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024