OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
https://www.youtube.com/watch?v=t9dNiKlv5WU
Din roll
I rollen som Marketing Manager är du operativt ansvarig och driver Bürkert Sweden externa kommunikation I din roll har du tydliga förväntningar och mål vilket är att profilera Bürkert Sverige, öka leadsgenerering och stötta säljorganisationen på den svenska marknaden.
Vi söker dig som tycker om att planera, producera och publicera innehåll. Som så många andra jobbar vi med vår digitala utveckling och du kommer att ha en viktig roll i det som Marketing Manager. Arbetet innehåller också varumärkesarbete, Employer branding och marknadskommunikation i samband med event och andra externa aktiviteter.
Rollen har många olika kontaktytor internt såväl som externt. Du har ett nära samarbete med det globala marknadsteamet samt stort utrymme att påverka och utveckla marknadsföringen och marknadskommunikationen lokalt. Rollen är placerad i Stockholm och rapporterar direkt till VD.
Exempel på arbetsuppgifter
Skapa och publicera texter online, i trycksaker samt PR-inlägg och nyhetsbrevUppdatera och öka interaktioner på SOME, t.ex LinkedInDeltar i sälj och marknadsarbetet inklusive långsiktiga varumärkesbyggande aktiviteterPlanera, koordinera, projektleda och delta vid mässor och events.Kontaktperson gentemot externa leverantörer och byråerPlanerar, producerar och uppdaterar innehåll på hemsidanFortsätta utveckla den digitala plattformen (webb, nyhetsbrev, SEO etc.) med fokus på leadsgenerering.Agera drivande i att profilera Bürkert och utveckla marknadsföringen på den svenska marknaden (kanaler, funktioner, arbetssätt etc.).Hantera behov av marknadssupport samt bistå med kommunikativt stöd till säljorganisationenBidraga in i arbetet med Employer Branding
Din bakgrund
Erfarenhet (minst 3 år) av operativ marknadsföringskommunikation med fokus på B2BErfarenhet av att arbeta operativt men också förmågan att arbeta strategisktErfarenhet av att samordna och leda marknadsföringsprojekt. (Exempelvis kundevent, material eller inbjudningar)God skribent med erfarenhet av att producera marknadskommunikation. Du har koll på det senaste gällande kommunikation i digitala kanaler.Erfarenhet av att samarbeta med samt agera kravställare gentemot externa samarbetspartners och byråer.Mycket god kommunikativ förmåga, kommunicerar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.Erfarenhet av att arbetat i webbpubliceringsverktyg, Adobe CSS, Google Analytics och Adwords samt SEO.Önskvärt med B2B från industrierfarenhetGärna erfarenhet med att arbetat nära sälj och leadsgenereringGärna erfarenhet av Employer Branding
Om dig
För att lyckas och trivas i rollen har du ett nyfiket och proaktivt arbetssätt. Du är initiativtagande och handlingsinriktad och vet vilka insatser som krävs för att skapa resultat. Du bidrar med nya idéer och trivs som allra bäst när du agerar ”doer” och samtidigt får användning för dina strategiska ögon. Förmåga att lyfta blicken och ser kopplingen mellan sälj och marknadsföring som tydlig och självklar. Vi tror att du skapar förtroende genom att vara trygg som person såväl som i din kompetens.
Mer om Bürkert Sweden
Bürkert grundades i Tyskland 1946 och är idag ett av världens ledande företag inom industriell mät,- kontroll,- och reglerteknik. Produkterna omfattar allt ifrån enkla ventiler till system och kundunika lösningar – alltid med högsta kvalitet och i linje med senaste teknik. Bürkert har säljkontor i 36 länder, sex egna fabriker och fyra forsknings- och utvecklingscentra. I Sverige grundades Bürkert 1968 och har idag kontor i Stockholm och Malmö. Läs gärna mer på: www.burkert.se
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Bürkert Sweden med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2019-09-02. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail eller post. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson på sa@kimm.se