OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Vi på Nordic Choice Hotels storsatsar i Göteborg och nu behöver vi en engagerad marknadsstjärna som är redo att kliva in och göra sitt livs roll på kommande Clarion Hotel Draken.
Göteborg får ny skyline när Draken väcks till liv. Med 470 hotellrum, konferenslokaler, SPA avdelning, flera restauranger och skybar med utsikt över staden och hamninloppet slår Clarion Hotel Draken upp sina dörrar på pulserade Järntorget nästa höst. Hotellet blir en viktig addering till Nordic Choice Hotels portfölj som idag har 12 hotell i Göteborg och storsatsar i staden med etableringar som Clarion Hotel Post och kommande Clarion Hotel The Pier och Hotel Karlatornet inom det närmsta åren.
Nu söker vi en erfaren Marketing Manager som vill driva och utveckla hotellets marknadsarbete framåt. Du har en viktig roll och kommer att arbeta både strategiskt och hands-on med att producera, genomföra och följa upp alla marknadsaktiviteter och ser givetvis till att innehållet är engagerande, säljande och driver våra varumärken i rätt riktning. Rapportering sker till Head of Marketing för Nordic Choice Hotels Operations samt hotellets blivande General Manager.
Din profil
Vi söker dig som är senior i rollen och har gedigen erfarenhet av liknande marknadsarbete, gärna med ett stort nätverk och med bakgrund inom hotellbranschen eller byråvärlden. Du är grym på digitala marknadsföring och vet vad som driver trafik. Du är van att optimera effekten av olika marknadsinsatser men framförallt är du en doer som kan omvandla strategi till handling. Du är en god skribent samt har en känsla för färg och form när det gäller text, bild och rörligt material.
Som person är du engagerad, kreativ och nyfiken. Du säger hellre ja än nej och gillar att ligga i framkant och hänger med i trender och utveckling gällande marknadsföring. Du behärskar olika relevanta system och verktyg som behövs för att utföra ditt arbete. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
Några måsten & detaljer
• Du har goda kunskaper inom Adobe InDesign, Adobe Photoshop samt Officepaketet.
• Du har ansvar för våra sociala mediekanaler vilket innebär att skapa content plans, producera organiskt och paid content, vara aktiv i den digitala gästdialogen - och se till att länka allt detta till relevanta eCommerce-möjligheter.
• Du är både en kommunikatör som brinner för att skriva träffsäker copy och det är fördel om du har kunskaper inom foto/film.
• Du ansvarar också för content på vår hemsida, våra tredjepartskanaler m.m.
Vissa skulle säga att ingen checkar av allt det där - Let us prove them wrong!
Tjänstgöringsgrad: heltid (vi tillämpar provanställning).
Arbetstid: mestadels dagtid, men helg- och kvällsarbete förekommer när vår drift och våra event behöver det.
Tillträde: snarast - intervjuer sker löpande.
Vi har kollektivavtal med Unionen och du arbetar inom ramarna för detta avtal. Som medarbetare i Nordic Choice Hotels får du ta del av en rad olika förmåner, bl a vårt förmånsprogram Super Colleague där exempelvis fria hotellnätter och fina priser restauranger och barer ingår.
Redo att gasa? Sök! För frågor om jobbet, kontakta Cecilia Flodin, Head of Marketing Hotel Operations på cecilia.flodin@choice.se
Om du vill får du gärna skicka med en kort selfie-film, för att komplettera ditt skrivna CV - så får jag en bättre bild av vem du är. Skicka den till: cecilia.flodin@choice.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Lindros