Marketing Manager till SciBase

Marketing Manager till SciBase

Arbetsbeskrivning

SciBase är ett medicinteknikbolag med huvudkontor i Sundbyberg, som utvecklat och säljer ett unikt "point-of-care" instrument för utvärdering av olika hudsjukdomar såsom hudcancer och atopisk dermatit. Den första produkten Nevisense är ett hjälpmedel för detektion av malignt melanom, den farligaste formen av hudcancer och från i år också för icke-melanom hudcancer. Nya spännande applikationsområden är under utveckling för att använda Nevisense som ett hjälpmedel för att utvärdera hudens barriärfunktion och inflammation vilket är ett mycket intressant område med stor potential. Produkten baserar på omfattande forskning och i den största kliniska studien som hittills genomförts för detektion av malignt melanom har Nevisense fått resultat som visar på värdet av metoden för sjukvården.

SciBase aktiviteter inom hudcancerområdet fokuserar initialt på dermatologer, vilka är de som genomför den övervägande majoriteten av de formella hudundersökningar för hudcancer som sker idag. SciBase har initialt fokuserat på att etablera en bred användarbas med kliniker med ett högt patientflöde i Tyskland där för närvarande cirka 300+ kliniker finns som användare. USA är ett fokusområde där fokus är att expandera användarbasen och arbeta med större klinikkedjor.

SciBase är noterat på First North Growth Market.

Brinner du för att arbeta med Marknadsföring och Kommunikation i ett tillväxtbolag med en unik produkt? Vill du vara med på SciBase tillväxtresa och ha en viktig roll i ett nydanande bolag? Då kanske du är SciBase nya Marketing Manager.

Din roll
SciBase har under de senaste åren arbetat utan att ha en enskild person ansvarig för området Marketing Management. Det som tidigare har behövt göras har gjorts med hjälp av byråer samt egen personal eller konsulter i framför allt Tyskland och numera även i USA.

En fortsatt satsning på den tyska marknaden och etableringen i USA har lett till att behovet nu finns för en Marketing Manager. Tjänsten är bred och innefattar både marknadsföringsprojekt och kommunikation riktad i första hand mot ovan nämnda marknader. Rollen innebär att själv tillsammans med företaget skapa en marknadskommunikationsstrategi och planer samt projektleda marknadsföringsprojekt. Viktigt är att kunna samordna arbetet med hjälp av externa byråer. En absolut nödvändighet är att satsa på digital marknadsföring/kommunikation.

I rollen ingår även att utveckla den digitala kommunikationen via sociala kanaler, hemsida, eventplanering, ta fram marknadsföringsmaterial (Broschyrer, Flyers, Patientinformation, ”Practice Marketing”, ”Customer cases” m.m.) samt att förbereda annonser, utskick och pressreleaser.

Befattningens huvudsakliga arbetsuppgifter kan summeras som;

Ta ett helhetsgrepp om marknadskommunikationen (B2B).
Digital marknadsföring och kommunikation.
Kontakt med byråer och konsulter kopplat till marknadsföring och kommunikation.
Kontakt med säljorganisationer på marknader bolaget bearbetar.

Din profil

Vi söker dig med flera års erfarenhet och intresse för marknadsföring. Erfarenheten har du fått från att arbeta med B2B och då gärna från något av områdena Health Care, MedTech och/eller LifeScience. Vi tror att du har nå§gon form av utbildning med fokus på marknadsföring/kommunikation och god förståelse och erfarenhet av ”Digital Marketing” och SEO. Då vår verksamhet är internationell är det av stor vikt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift. Detta kommer behövas då rollen kommer att hantera och ta fram mycket text- och bildmaterial. Du skall även ha erfarenhet från att arbeta med externa byråer samt vana att planera och genomföra kongresser/utställningar. Om du har arbetat internationellt och/eller har kunskaper i tyska är detta meriterande.

Som person är du en resultatinriktad, strukturerad och en prestigelös ”doer”. Du är kreativ och tycker om att samarbeta med olika intressenter internt såväl som externt. Inget intensivt resande sker i tjänsten men några gånger per år får du räkna med att tjänsten innebär närvaro på exv. utställningar eller kongresser.

Vi erbjuder
Hos oss kommer du att få stor frihet att planera dina dagar och arbeta i en företagsmiljö som är mycket informell och utvecklingsorienterad. Du kan komma med egna initiativ och skapa resultat på egen hand med en chef som är tillgänglig för diskussioner och kan ge vägledning. Vi ger också möjligheten att om arbetet tillåter arbeta upp till 2 dagar/vecka från hemmakontor.

Ansökan
Låter detta intressant är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2022-02-13. I detta uppdrag samarbetar vi med HRM Affärsutveckling och om du har några frågor om tjänsten kontakta Lars Anderberg, lars.anderberg@hrmab.se tel. 070-579 57 60 eller Albert Lundgren, albert.lundgren@hrmab.se tel. 070-236 36 99.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024