OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zimply mission handlar om att befria människor. Befria från enformigt och repetitiva arbetsuppgifter och tänka om, tänka nytt och tänka framåt. De bästa förutsättningarna är på plats men vi har en bit kvar och nu behöver vi dig för att kunna ta nästa kliv framåt!
Rollen
Rollen som Marketing Manager på Zimply passar dig som vill arbeta för snabbt växande scale-up och SaaS-bolag. Den digitala kommunikationen och den språkliga tonträffen är av stor vikt där din huvudsakliga uppgift är att bidra till tillväxt genom att producera relevant och engagerande innehåll till våra sociala kanaler, uppdatera hemsida, författa pressreleaser och utveckla digitala och fysiska event.
Du kommer ansvara för att skapa olika typer av innehåll med det primära syftet att attrahera nya kunder och öka vår varumärkeskännedom.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa marknadsplaner och strategier med ett affärsdriv, fokus och på egen hand att utföra marknadsaktiviteter för att nå våra mål
Skapa content, t.ex. artiklar, blogginlägg, sociala medieinlägg, pressmeddelande, nyhetsbrev, videos, skapa event
Ta ansvaret för digitala kanaler, primärt webbsida, LinkedIn, samt att driva arbetet med att utveckla dessa kanaler genom att skapa, publicera och uppdatera innehåll och utformning
Analysera vilket innehåll som konverterar, oavsett om syftet är att driva affär eller att bygga varumärke
Mer om dig
Som person är du nyfiken, strukturerad, öppen och driven. Vi tror du har några års erfarenhet från liknande roll som har producerat innehåll till webb och sociala medier och vet vilken typ av innehåll som bör publiceras i vilka kanaler samt hur du ska formulera dig för att väcka engagemang. Du är operativt lagd och kan på egen hand utföra de marknadsföringsaktiviteter som behöver genomföras och det är meriterande om du tidigare varit med i en resa för att nå ut med en ny tjänst till marknaden.
Vi tror att du som söker har:
Några års tidigare erfarenhet inom marknadsföring med inriktning mot digital marknadsföring
Erfarenhet av operativt arbete likaväl som att ta fram och agera på strategier kring marknadsföring
Erfarenhet av affärsinriktad och insiktsdriven marknadsföring. Det är meriterande om du gjort det för en start-up eller scale-up
Arbeta med flera intressenter/stakeholders eller med försäljning
Arbeta med datadriven marknadsföring och datadrivna beslut
En drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra i din roll utifrån verksamhetens behov.
God förmåga att skriva och tala på svenska och engelska obehindrat
Akademisk utbildning t.ex. universitet med inriktning inom kommunikation, marknadsföring
Mer om Zimply
Zimply är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar och hyr ut digitala assistenter. Våra digitala assistenter automatiserar alla typer av repetitiva processer och arbetsuppgifter. Bland våra kunder märks Svea Bank, Acne Studios, Samhällsbolaget, Wise Professionals och Dina Försäkringar.
Kulturen i bolaget är familjärt professionell. Den är varm, öppen och omtänksam med stort engagemang och delaktighet. Alla har ett stort intresse för AI och hur området kan hjälpa människor att bli bättre och slippa arbeta med monotont arbete.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på jn@kimm.se