Marketing Operations Manager

Marketing Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Huvudsyftet i rollen är att övervaka och hantera Diracs marknadsföringsaktivitetsplan, kampanjplanering och årlig strategisk planering samtidigt som man övervakar, mäter och analyserar effektiviteten av dessa marknadsföringsinitiativ.
I rollen kommer du arbeta nära övriga kollegor i marknadsteamet, sälj (B2B och B2C), Consumer Support & Product Management för att driva våra marknadsföringsaktiviteter och stödja vår varumärkesstrategi och försäljningstillväxtambitioner.
Marketing Operations Manager också en nyckelintressent gentemot alla externa byråer och är den primära kontaktpersonen för vår marknadsföringsbyrå.
Du behöver självständigt driva din egen roll och ansvar men trivs också som en del av ett marknadsteam. Du vill verka i en snabb arbetsmiljö där planering och struktur är avgörande för att uppfylla alla deadlines.
ANSVAR:
I denna roll kommer de huvudsakliga ansvarsområdena att inkludera, men är inte begränsade till:
Utveckla och säkerställa genomförandet av den övergripande marknadsplanen
Samverka med alla intressenter, både interna och externa, för att säkerställa att de har vad som krävs för att genomföra alla aktiviteter i marknadsplanen och uppnå önskat resultat.
Projektledning och säkerställande av genomförandet av centrala marknadsaktiviteter och leveranser, såsom kampanjer, evenemang, försäljningsstöd osv.
Koordinering av marknadsföringskampanjer, evenemang samt alla förfrågningar från interna och externa intressenter till marknadsavdelningen.
Ansvarig för genomförandet (och utvecklingen med CMO) av den övergripande varumärkes- och marknadsstrategin samt dess stödjande strategier tillsammans med kollegor på marknadsavdelningen.
Stöd i andra projekt som marknadsavdelningen är involverad i.
Etablera och upprätthålla skalbara processer som säkerställer bästa praxis inom marknadsaktiviteter, kampanjer och ledningshantering.
Utföra konkurrenskraftig analys för att förstå vad som händer på marknaden och integrera dina resultat i den övergripande marknadsplanen och varje kampanj för bättre resultat.
Skapa och upprätthålla rapporter om marknadsförings- och försäljningsaktiviteter, effektivitet och affärspåverkan och integrera dina resultat i den övergripande marknadsplanen och varje kampanj för bättre resultat.
Underlätta tvärfunktionell kommunikation mellan projektintressenter.
Sätta och hålla budget för specifika marknadsaktiviteter, projekt och event.

KOMPETENSER / ERFARENHET:
BA/BS eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Starka analytiska färdigheter (inklusive behärskning av Microsoft Excel) och erfarenhet av rapportering och dataanalys.
Förmåga att hantera flera projekt samtidigt i en snabb arbetsmiljö.
Flytande i engelska och svenska.
Forsknings- och analytiska färdigheter.
En förståelse för projektledningsverktyg och taktik.
Måste ha erfarenhet och bevisad förmåga att arbeta med externa partners och olika team av kreativa och tekniska experter.
Erfarenhet av att genomföra marknadsaktiviteter, projekt och event
Utvecklat och genomfört evenemangsplaner och tidsplaner

MERITERANDE
Erfarenhet av att arbeta med marknadsföring av/inom digitalt ljud
Erfarenhet av att arbeta på Techbolag specialiserad inom digitalt ljud



Om denna beskrivning ovan stämmer in på dig, varmt välkommen med din ansökan!
Har du några frågor kring tjänsten kan du skicka in dom via hr@dirac.com.
Annonssäljare eller rekryterare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dirac Research AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2023
  • Ansök senast: 18 november 2023

Besöksadress

Fålhagsleden 57
None

Postadress

None
UPPSALA, 75323

Liknande jobb


Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024