Marketing Operations Manager

Marketing Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya kollega? ✨
Vi söker nu en Marketing Operations Manager till oss, vilket kommer bli en ny roll i organisationen. Vi söker dig som kan och vill kombinera dina (goda!) kunskaper inom performance marketing med varumärkesbyggande. Det här kommer vara en nyckelroll i Doktor.se:s ambition att bli Sveriges ledande digifysiska vårdbolag.
Du kommer tillhöra ett team på tre som kommer bestå av dig, Performance Manager (Fredrik 👋) och Marketing Coordinator (som vi också ska rekrytera). Du rapporterar till Business Development Manager (Viktor 👋) medan Performance Manager och Marketing Coordinator rapporterar till dig.


Om rollen 🚀
Som Marketing Operations Manager är du ansvarig för Doktor.se, Doktor.de (Tyskland) och vårt dotterbolag Kollarnas marknadsföringsbudget, marknadsplan, reklamkampanjer, varumärke och långsiktiga tillväxt. Flera nya marknader kommer öppnas inom kort.
Tjänsten ställer höga krav på både strategiskt tänkande och beslutsfattande likväl som på förmåga till operativt genomförande. Under din ledning kommer marknadsavdelningen, med hjälp av både interna och externa resurser, arbeta brett inom områden som performance marketing, varumärke, social media, branding av digitala och fysiska enheter, mediamixoptimering och SEO.


Om dig ⭐
Vi är en entreprenörell organisation som vill alltid hitta nya sätt att göra saker på - där tror vi att du vill bidra!
Du är van att sätta och följa upp resultatorienterade mål och drivs av att nå dessa. Du har erfarenhet inom just det, och känner dig taggad på att förbättra, optimera och kvalitetssäkra vår marketing.
Vi tror att du som söker är hungrig på att driva och utveckla vår marknadsavdelning. Du tar stort eget ansvar samt visar en god affärsmässig förståelse och kan leverera ett arbete med hög kvalité.
Som mer formella kvalifikationer tror vi att du har:
8+ års erfarenhet inom marketing
Erfarenhet från produktionsbolag eller byrå är meriterande
Tidigare personalansvar är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska



Vi erbjuder dig 🤝
Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur!
Vi erbjuder dig också:
Kollektivavtal
Tjänstepension
Friskvårdsbidrag



Mer praktiska detaljer 👇
Startdatum? Vi vill såklart att du ska vara en del av oss så snart som möjligt, men vi förstår om du sysslar med annat i dagsläget - så vi pratar ihop oss om lämpligt datum i slutet av processen.
Det här är en tillsvidareanställning, men vi börjar alltid med en provanställning för att lära känna varandra.
Din hemvist kommer vara på vårt huvudkontor på Sveavägen 63, mitt i stan bland bra lunchutbud och trevliga uteserveringar. Du kommer också ha möjlighet att jobba hemifrån på tisdagar och fredagar.



Känns det här som något för dig? 😍
Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Doktor Nordics Ab Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2024
  • Ansök senast: 3 juni 2024

Postadress

Sveavägen 63, Stockholm
Stockholm, 11359

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024