Marketing Science Coordinator

Marketing Science Coordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med mediamarknadens bästa mediakonsulter och driva utvecklingen av datadrivna insikter i byråbranschen? Besitter du teknisk kompetens blandat med affärsförståelse och är passionerad över att förmedla insikter baserat på analys och data så är vi intresserade av att höra från dig angående våra vakanta tjänster som Marketing Science Coordinators!
Annalect
Annalect är Omnicom Media Groups globala specialistenhet för teknik, data och analys. I Norden arbetar vi integrerat med koncernens mediebyråer där vi levererar expertis inom Data Solutions, Insights och Marketing Science för att stödja datadriven medieplanering och exekvering av medieköp.
Just nu genomgår vi en aggressiv expansionsplan och anställer flertalet medarbetare med specialistkompetens. I slutet av 2022 kommer vi vara 30 medarbetare på kontoret i Stockholm.
Om tjänsten
Som Marketing Science Coordinator tillhör du avdelningen Marketing Science som jobbar med de största annonsörerna och mediebolagen i Sverige och utvärderar deras marknadsförings- och affärsstrategier med hjälp av avancerad statistik och data för att driva verklig förändring hos annonsörerna. Tjänsten är en instegsposition och vi söker två juniora konsulter som ska hjälpa oss att forma framtidens effektmätning i mediebranschen.
I rollen som Marketing Science Coordinator kommer du att lära dig marketing science från grunden och hur insikterna och resultaten du tar fram påverkar och driver förändring hos våra annonsörer.
Ditt främsta ansvar blir att utföra större analysprojekt för Omnicom Media Groups annonsörer med fokus på medieeffektivitet och insiktsgenerering med kontinuerlig optimering av annonsörernas mediemix. Du kommer tillsammans med ditt team att producera och utvärdera avancerade statistiska modeller för att ta fram skalbara insikter som ni sen hjälper kunden att implementera i sin affärsstrategi. Rollen innebär en unik möjlighet att kombinera en stark analytisk förmåga med ett kommersiellt driv.
I rollen kommer du exponeras mot många olika branscher och annonsörer där du över tid förväntas att självständigt kunna driva stora konsultuppdrag bland en bred bas av olika kundtyper.
Det dagliga arbetet
Avdelningen Marketing Science, Omnicom Media Groups specialistenhet inom utveckling av analytiska processer och beslutssystem, har egenutvecklade analysverktyg som produceras i R där resultaten visualiseras för annonsörerna i olika R Shiny-lösningar.
Annalect har totalt 26 anställda idag och tillsammans med våra analytiker kommer du att vara ansvarig för datahantering, modellproduktion, medierådgivning samt implementering och uppdatering av Annalects analysprodukter, men även visualiseringslösningar som är knutna till dessa verktyg.
Som specialist i Marketing Science-teamet kommer du att delta i hela projektprocessen för utveckling och uppdatering av dataflöden, analysprocesser och visualisering. Du kommer att genomföra projekt i samarbete med en projektledare eller Senior Marketing Science Consultant men även delta i specifika utvecklingsprojekt där du är del i ett expert-team som kan lösa uppgiften.
Arbetsuppgifter inkluderar:
Datahantering
Produktion och implementering av analysverktyg i R
Visualisering av data och resultat
Underhåll och optimering av befintliga lösningar och skript
Ta fram insikter från våra analysverktyg och förmedla dessa till avdelningens seniora konsulter
Bygga presentationer i PowerPoint med rekommendationer
Hantera löpande dialog med intressenter i koncernen och med koncernens annonsörer



Din profil
Du har:
kandidatexamen i statistik eller nationalekonomi/företagsekonomi med minst 30hp statistik
mycket stark analytisk förmåga med goda betyg i kvantitativa kurser
erfarenhet av R och/eller Python
mycket god kompetens i PowerPoint och Excel
förmåga att applicera kvantitativa insikter från ett affärsperspektiv
förmåga att kommunicera sakligt och precist i både tal och skrift
flytande svenska och engelska



Dessutom är du en nyfiken individ som besitter en stor dos affärsförståelse och vilja att lösa kundutmaningar. Du är en hårt arbetande medarbetare och tycker om att vara en del av och bidra till en stark professionell miljö. Du har en förmåga att arbeta både självständigt och i större teams med en lösningsorienterad approach. Du bör vara strukturerad och noggrann, ha öga för detaljer och kapacitet att hitta de små insikterna som hjälper oss med de stora besluten.
Du är med fördel nyexaminerad eller kommer att slutföra din utbildning inom en snar framtid och är beredd på att starta en karriär inom mediebranschens mest spännande område – datadriven mediestrategi och insiktsgenerering!
Vill du vara med?
Vi ser fram emot att få din ansökan inkl. CV och betyg så snart som möjligt och senast den 31 juli. Vi kallar till intervjuer med lämpliga kandidater löpande och förbehåller oss rätten att ta bort jobbuppslaget om vi har hittat rätt kandidat före tidsfristen. Anställningen är en heltidstjänst med start augusti/september 2022. Lön avtalas efter kvalifikationer och erfarenhet. Pensionsordning, sjukförsäkring samt friskvårdsbidrag ingår.
Om du har frågor om den annonserade tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta David Rindelöv, Managing Director på 070-410 59 22 alternativt david.rindelov@annalect.com eller Erik Rydberg, Head of Marketing Science på 070-410 58 18 alternativt erik.rydberg@annalect.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Omnicom Media Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Postadress

Medborgarplatsen 3
STOCKHOLM, 11826

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024