OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att göra en direkt skillnad för miljontals människor och företag? Vår affär bygger på insamling och förädling av data och hur den kan användas för att hjälpa våra kunder att fatta intelligenta beslut. Våra medarbetare beskriver vår kultur som vänlig, professionell och där vi genom olika samarbeten utvecklas och uppmuntrar varandra att växa. Vi drivs av att skapa tillitsfulla relationer till såväl kunder som kollegor.
Vi söker nu en Marketing Specialist med vass kompetens inom marketing automation och digital marknadsföring med erfarenhet av att skapa och implementera effektiva kampanjer som driver online försäljning samt att skapa och bygga effektiva Marketing Automation flöden.
I rollen som Marketing Specialist kommer du att jobba med och ansvara för marknadsföringskampanjer för våra produkter och tjänster som vänder sig till småföretagarsegmentet och som köper både online och via telesäljkanalen på den svenska marknaden via webbplatserna allabolag.se och uc.se.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Koordinera och planera effektiva kampanjer för att stötta online försäljning och telesälj
- Ta fram innehåll och artiklar för e-dr och nyhetsbrev, skriva copy för annonser samt skapa och implementera effektiva marketing automation flöden mot alla kundsegment.
- Super user inom marketing automation
Du kommer att ingå i vår nordiska marknads- och kommunikationsavdelning och tillhör det svenska marknadsteamet, i din roll kommer du att ha ett nära samarbete med dina kollegor i det svenska marknadsteamet såväl som övriga kollegor inom teamet. I din roll jobbar du även nära våra interna produktägare, E-Commerce manager, telesälj och externa byråer där ni tillsammans planerar och utvärderar kampanjflöden, säljdata, kampanjdata samt kunddata.
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från en liknande roll inom digital marknadsföring och marketing automation och tror att du har erfarenhet/kunskap:
- av datadriven online marknadsföring som stöttar online försäljning till slutkonsumenter och företag.
- av taktiskt marketing automation arbete och att proaktivt ta fram förslag på flöden och processer.
- av att analysera data från kampanjer och annat marknadsföringsarbete och dra insikter och slutsatser från denna data.
- av kampanjmarknadsföring mot slutkonsumenter och företag där A/B-testning är ett naturligt inslag.
- i e-postverktyg som Apis och/eller Pardot, Sales force samt erfarenhet av effektiv epostkommunikation där kundens behov alltid är i fokus.
Vidare är duktig skribent med erfarenhet av att ta fram copy och innehåll för artiklar och annonser för diverse olika marknadsaktiviteter i olika kanaler som t.ex. sociala kanaler och e-post. Du har mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra på både engelska och svenska.
Utöver din erfarenhet söker vi dig som är driven och proaktiv med en social och naturligt positiv sida som person. Dina kommunikativa färdigheter hjälper dig att lyckas i ditt arbete. Du har ett datadrivet förhållningssätt och analytiskt tänkesätt i allt marknadsföringsarbete. Du är strukturerad i ditt arbete och i samarbetet med andra och har lätt för att planera och organisera din arbetsvardag. Du gillar att arbeta taktiskt och hands-on och är van att ta egna beslut. Du har också ett naturligt sinne för kundens behov och det är ett plus om du har erfarenhet av att ha jobbat med att ta fram kundresekartor.
Vårt erbjudande
Eftersom du har läst så här långt ner i annonsen gissar jag att du finner rollen ganska intressant, vad kul! Nu är det dags för oss att berätta lite om vad vi erbjuder dig mer än en utmanande och rolig roll att växa i.
Oavsett hur bra vi trivs på jobbet tycker vi att det är viktigt att det finns en balans mellan jobb och ledig tid. Inom Enento Group arbetar vi kontinuerligt med välmående och hälsa som förbättrar människors välbefinnande och bidrar till att våra anställda får de förutsättningar de behöver för att prestera när de är på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Titta gärna på vår film längre ner i annonsen för att få en känsla av vilka vi är.
Ansökan / Om du vill veta mer
Vi vill se till att du som kandidat får en rättvis bedömning i en rekryteringsprocess där alla kandidater utvärderas på lika villkor, baserat på vad som är relevant för den nuvarande rollen.
Hur ser processen ut?
- Du skickar in din ansökan, inklusive ditt CV och svarar på några frågor i samband med att du skickar in din ansökan, där vi säkerställer de grundläggande kraven för rollen.
- Kandidater som uppfyller kraven kommer att bjudas in till ett telefonsamtal med oss, där vi vill lära känna dig lite mer och berätta om oss och rollen.
- I nästa steg kommer du att bli inbjuden att göra ett kort test, där vi tittar på personlighet och potential, så att vi förstår din profil lite bättre. Testerna tar cirka 30 minuter att slutföra och du får feedback om dina resultat.
- De kandidater som har högst matchning till kompetensprofilen kommer att bjudas in till intervjuer där du träffar dels träffar rekryterande chef och HR.
- Den slutliga kandidaten kommer att bli ombedd att lämna in sina referenser, innan ett erbjudande ges.
Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Emma Pluntky Martin om du har frågor om positionen eller om oss som företag.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data och information till analyserade datamodeller och insikter som används i interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser. Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans, småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420 medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.