OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med digital marknadsföring i en dynamiskt och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan Internationals arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Har du jobbat i ett par år med marknadsföring, e-handel eller insamling i digitala kanaler och är intresserad av att utveckla din kompetens avseende analys och data? Då har vi tjänsten för dig.
Vårt mål är att hela tiden utveckla och förbättra våra digitala marknadsinsatser och stärker nu upp vårt marknadsteam med ytterligare kompetens. I rollen som Marketing Specialist kommer du vara en nyckelspelare i det arbetet. Du kommer primärt bidra till arbetet med att implementera kampanjer i olika kanaler och annonsverktyg med fokus på att generera intäkter. Du kommer även jobba insiktsdrivet med uppföljning och analyser av primärt digitala marknadsaktiviteter i syfte att optimera marknadsföringsteamets insamlingsarbete. Du kommer stötta i arbetet med att sätta upp, förvalta och följa upp våra mätsystem.
Du kommer jobba i ett team tillsammans med fem duktiga kollegor som bland annat ansvarar för att utveckla och producera all marknadskommunikation, primärt online annonsering i köpta kanaler men även organiska inlägg i sociala medier. Tillsammans säkrar ni att vi maximerar intäkterna från nya givare.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Arbeta tillsammans med teamet för att leverera aktiviteter och kampanjer som driver intäkter
- Aktivt bidra till utvecklingen av kampanjer från idé till genomförande samt säkerställa att produktion löper enligt plan och att deadlines hålls.
- Ge kampanjer goda förutsättningar att generera intäkter genom kanal- och målgruppsplanering samt korrekt uppsättning av mätning för att kunna följa upp tester och resultat
- Ta fram case, bilder och underlag till annonser samt skapa kreativ och implementera i kanaler och annonsverktyg samt följa upp och upp och optimera.
- Löpande arbete med att analysera och presentera insikter från aktiviteter i digitala kanaler samt visualisera dessa i dashboards i Google Data Studio och/eller Power BI
Till oss tar du med dig:
- Relevant eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring eller motsvarande
- Minst ett par års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, insamling eller e- handel med marknadskommunikation och konverteringsoptimering i digitala kanaler.
- Erfarenhet av att mäta och följa upp aktiviteter i digitala kanaler. Du känner dig bekväm med att ta fram länkar med UTM Builder och är en van användare i Google Analytics för att förstå och analysera trafikflöden och konverteringar.
- Kunskap och förståelse för hur man arbetar med content marketing, social medieannonsering, email/marketing automation, programmatisk annonsering och digital analys.
- Meriterade om du har erfarenhet av att jobba i Google Analytics och/eller Google Ads.
Då vi jobbar i team med en agil arbetsmetod är det viktigt att du är en teamplayer som har lätt för att samarbeta, är kommunikativ och tycker om att dela med dig av dina kunskaper. Du är självgående och kan ta egna initiativ och driva processer framåt. Vi ser även att du är analytisk, har ett starkt sinne för siffror och detaljer samtidigt som du kan dra slutsatser och översätta dem till agerbara insikter. Det är en självklarhet för dig att arbeta insiktsdrivet och med givaren i fokus.
Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Vår vardag präglas av en avslappnad, vänlig och prestigelös atmosfär med en stark vi-känsla. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid.
Detta är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Tjänstgöringsgraden är 100% vilket motsvarar 37,5 h/v och du kommer vara placerad på vårt fina kontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm.
Ansökan och kontakt
Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2021-08-11. I rekryteringsprocessen använder vi oss av kompetensbaserad intervjuteknik vilket främjar inkludering, en fördomsfri rekrytering och ökad mångfald.
Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Jessica Zimmerman, Chef Insamling & Lojalitet jessica.zimmerman@plansverige.org. Har du frågor om din ansökan eller rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Jennel, HR på johanna.jennel@plansverige.org. P.g.a. semester kan återkoppling dröja.
Fackliga representanter är Kristian Korsgard (Akademikerföreningen) samt Kristian Isaksson (Unionen). Båda nås på telefonnummer 08-587 755 00.
Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?