Marketing Support till Samsung

Marketing Support till Samsung

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter en Marketing Support till vår spännande kund Samsung. Detta är ett konsultuppdrag på 2-år med start så snart som möjligt och med goda chanser till förlängning. 

Om företaget:

Samsung är ett av de största IT-bolagen i världen inom hemelektronik, en digital ledare med verksamhet i många branscher och länder. Allt de gör drivs av en passion för excellens och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Under de senaste 70 åren har Samsung siktat in sig på framtiden och förutsett marknadens behov och krav för att styra företaget mot långsiktig framgång.

Om tjänsten:

Vi söker en Marketing Support som kommer att arbeta med administrationen kring inköp. Rollen har funnits i ett par år och uppkom i samband med att belastningen av administrativa uppgifter ökade hos marknadsavdelningen. Du kommer att vara och bidra till Marketing Support teamet som består 4 personer som i sin tur tillhör företagets Corporate marketing team.
För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom bolaget och behovet av denna roll hos vår kund är långsiktigt.

Arbetsuppgifter:
Som Marketing Support kommer du att stötta det administrativa arbetet i de tidiga delarna av inköpsprocessen för olika produkter. Du kommer att ha ett fyrtiotal kontaktytor inom organisationen på både marknad- och säljavdelningen, dessutom kommer du att ha kontakt med medarbetare i de övriga nordiska länderna. Det är därför viktigt att du trivs med uppsökande kontakt och proaktivt söker information som driver ditt arbete framåt.

Du kommer exempelvis att:

• Handlägga interna inköpsförfrågningar
• Ge administrativ support av finansiell karaktär till marknads- och säljavdelningen inför och under olika projekt
• Ta emot och registrera interna förfrågningar i interna system för material som ska beställas. Du kommer även att ges möjlighet att lära upp nya kollegor, varför vi tror att du tycker om att arbeta fram förbättringsförslag och gärna bidrar till att dina kollegor utvecklas.

Din profil:

Vi söker dig som:

• Vi tror att du som söker trivs i en administrativ roll där du får möjligheten att ge intern support till dina kollegor. Vidare tror vi att du är orädd, proaktiv och har ett öga för detaljer då arbetet kräver noggrannhet.
• Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, helst från universitet
• Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då du kommer att använda båda språken dagligen
• Har god systemvana
• Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Har god kommunikativ förmåga.
• Det är meriterande om du har kunskap i något annat nordiskt språk.
• Som person är du service minded, har god analytisk förmåga och tycker om utmaningen att arbeta i ett dynamiskt och snabbrörligt företag. Vidare bör du vara initiativtagande, uppskatta ett högt arbetstempo och framförallt ha drivet att utvecklas med företaget och i din roll.

Låter detta intressant?

Om du är redo för utmaningen och tycker att denna tjänst passar din profil vill vi gärna höra från dig. Ansök redan idag då vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juli 2022

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024