OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du utbildning inom ekonomi och söker efter ett längre uppdrag hos en arbetsgivare som låter dig växa? Om du dessutom är driven, analytiskt lagd och initiativtagande som person, så råder vi dig att läsa vidare!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en Marketing Support till vår kund Samsung, en global teknikjätte med stor innovativ produktutveckling inom allt från mobiltelefoni till vitvaror. Tjänsten är placerad på Samsungs kontor i Kista.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Marketing Support kommer du att ingå i ett team om 4 personer och stötta det administrativa arbetet kring inköp. Utöver ditt team kommer du att ha ett fyrtiotal kontaktytor inom organisationen på både marknad- och säljavdelningen, dessutom kommer du att ha kontakt med medarbetare i de övriga nordiska länderna. Det är därför viktigt att du är kommunikativ och trivs med uppsökande kontakt.
Vidare kommer du att:
Handlägga interna inköpsförfrågningar
Ge administrativ support av finansiell karaktär till marknads- och säljavdelningen inför och under olika projekt
Ta emot och registrera interna förfrågningar i interna system för material som ska beställas. Du kommer även att ges möjlighet att lära upp nya kollegor, varför vi tror att du tycker om att arbeta fram förbättringsförslag och gärna bidrar till att dina kollegor utvecklas.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med många kontaktytor. Du är service minded och har en god analytisk förmåga. För att trivas i rollen uppskattar du ett högt tempo i ett snabbrörligt företag. För att lyckas i rollen är du en person som är initiativtagande och söker information som driver ditt arbete framåt.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, helst från universitet
Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
Har god systemvana
Meriterande:
Kunskap i något annat nordiskt språk
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 2 år. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33304 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.