OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, fastigheter och exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, VA och avfall
Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till bra stad att bo, verka och leva i.
ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsavdelningen förvaltar mark runt om i kommunen och har idag ett mycket stort antal arrenden och nyttjanderättsavtal. Av dessa är ett 50-tal jordbruksarrenden med tyngdpunkt på områdena kring Ystad, men den absolut övervägande andelen arrenden rör vår vackra Sandskog, ett rekreationsområde som innefattar både naturreservat och fritidsbebyggelse. Idag har kommunen mer än 540 aktiva villaarrenden i Sandskogen, vilket därför kommer uppta stor del av dina arbetsuppgifter.
Andra arrendeavtal som kommer att handläggas och förvaltas av vår markförvaltare är våra populära badhytter, båtplatser och kolonilotter. Som markförvaltare kommer du att vara kommunens sakkunnige i bl.a. arrendefrågor och nyttjanderättsavtal. Det dagliga arbetet innehåller såväl avtalsskrivning, fältarbete som att svara på bygglovsremisser m.m.
Markförvaltaren administrerar också Lantmäteriärenden som ansökan om ledningsförrättningar, markregleringar, avstyckningar och inskrivningar.
Tjänsten innebär mycket kontakter med såväl allmänheten som myndigheter och andra kunder och andra kommunala förvaltningar, vilket kräver öppenhet och servicekänsla.
KVALIFIKATIONER
Du har utbildning som t.ex. lantmätare, fastighetsmäklare, fastighetsförvaltare eller annan likvärdig utbildning eller arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter. Har du goda kunskaper inom fastighetsrätt, arrendelagen, avtalsskrivning och ekonomi är det en merit. Vi lägger stor vikt vid din personliga kompetens. Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift och självständigt kan strukturera ditt arbete samt driva processer vidare. Du ska också kunna fatta beslut och utifrån dessa kunna agera med omdöme. Andra nyckelkompetenser som vi värdesätter högt är kreativitet, samarbetsförmåga och att du har förmågan att formulera dig väl i tal och skrift.
Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Molin
0709-47 71 34
Driftledare Rolf Olsson
0411-57 75 70
Fastighetschef Olof Hübner
0411-57 77 95
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67
Byggnadsinspektör Joachim Åberg
0411-57 73 32
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67 / 0411-57 72 30 (exp)
Stadsträdgårdsmästare Ulf Andersson
0411-57 72 42
Gruppledare Alex Bentervall
Planchef Anna Möller
0411-57 70 87