OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser.
Enheten Drift och förvaltning ansvarar som namnet antyder för drift och förvaltning av kommunens mark. Enheten har väghållaransvar, svarar för trafiksäkerhet samt beställer drift och underhåll av vägar, trafiksignaler, belysning och farleder samt parkområden, träd, skog, gräsytor, lekplatser m.m. Inom markförvaltningen ingår även hantering av platsupplåtelser, torghandel samt nyttjanderätter såsom arrenden, tomträtter, båtplatser etc.
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att ha både kontoret och fältet som arbetsplats? Du är en social person som gärna tar egna initiativ och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer! Sök då tjänsten som markförvaltare! Tillsammans gör vi så att Gävle utvecklas!
Som markförvaltare ansvarar du för delar av kommunens markreserv och arbetar främst med markfrågor ur ett juridiskt, men även ur ett ekonomiskt och tekniskt perspektiv. Arbetsuppgifterna är varierande men består huvudsakligen av löpande ärendehantering såsom arrendefrågor och övrig avtalshantering samt att föredra ärenden i Samhällsbyggnadsnämnden. Du kommer även vara en resurs till detaljplanearbeten.
Du kommer att jobba både självständigt och tillsammans med övriga medarbetare inom enheten. Du kommer att samverka med andra enheter inom förvaltningen och kommer även att ha kontakter med medborgare, politiker, företagare, arrendatorer m.fl. Arbetsuppgifterna består såväl av kontorsjobb som fältbesök samt att medverka i ett processorienterat arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom lantmäteri med inriktning mot fastighetsjuridik och/eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har grundläggande ekonomiska och tekniska kunskaper kopplade till markfrågor samt erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av digital karthantering och generella färdigheter i Officepaketet.
För att lyckas i din roll har du förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. I sociala sammanhang tar du initiativ och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.
För att vara aktuell för tjänsten så har du B-körkort samt goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.