OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Markförvaltare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Markförvaltare med operativt ansvar
Arbetsuppgifter
Fastighetsavdelningen ansvarar för förvaltningen av Trafikverkets fastigheter. Som markförvaltare hos Trafikverket är du ansvarig för att förvalta Trafikverkets obebyggda fastigheter och företräda Trafikverket som fastighetsägare. Representera Trafikverket som fastighetsägare för markområden gentemot myndigheter, kommuner och andra intressenter.
I rollen som operativt ansvarig för markförvaltningen ansvarar du även för att hålla samman teamet i operativa frågor, ansvara för uppföljningar gällande ärenden och ekonomi samt driva verksamhetsutveckling inom området.
Du arbetar även med försäljning av Trafikverkets fastigheter samt upprättar och omförhandlar fastighetsrättsliga avtal så som servituts-, arrende- och andra nyttjanderättsavtal. Som markförvaltare företräder du även Trafikverket vid lantmäteriförrättningar och ger fastighetsrättsligt stöd inom Trafikverket.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker via Skype och är planerade att genomföras v.44
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Kvalifikationer
Vem är du?
För att passa i rollen som Markförvaltare är du flexibel och kan anpassa dig till nya situationer. Du är bra på att planera, strukturera och har ett driv i ditt arbete. Du har en god kommunikationsförmåga som innebär att du är lyhörd och förmedlar budskap anpassat till mottagaren.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleexamen om minst 180hp (120p) inom fastighetsrätt alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har flerårig aktuell och relevant erfarenhet av att ha arbetat med fastighetsrättsliga frågor i privat eller offentlig verksamhet
har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
har körkort för personbil
Det är meriterande om du
haft en ledande position, som exempelvis teamledare/gruppledare
arbetat med verksamhetsutveckling/processutveckling
erfarenhet inom fastighetsvärdering
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På fastighetsavdelningen, som är en stödfunktion till HR, arbetar du tillsammans med verksamheten för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats. Tillsammans med verksamheten arbetar vi också för att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang - och vi hoppas du vill vara en del av den.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-Hybrid
#LI-BM1
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089