OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Tjänsten är placerad på enheten mark och utveckling på markavdelningen.
Enheten har idag ca 25 medarbetare. Enhetens huvuduppdrag är att representera kommunen som markägare och ansvara för förvaltning och utveckling av naturmark, mark som inte är planlagd samt förädling av redan planlagda områden. På enheten hanteras olika typer av markfrågor såsom markupplåtelser, tomtkön, köp- och försäljning av mark. Enheten ansvarar även för kommunens strategiska naturvårdsarbete, geotekniska frågor, översvämning, dagvatten och förorenade områden.
Arbetsuppgifter
Som markförvaltare arbetar du i huvudsak med löpande förvaltning inom arrende- och andra nyttjanderättsfrågor, avtalshantering och lantmäterifrågor. I arbetet ingår ärendehantering, uppföljning av avtal och platsbesök.
Tjänstens huvudsakliga fokus kommer ligga på att ansvara för kommunens synpunkter på förfrågningar om ledningsdragningar och för kommunens yttranden då grannar söker bygglov eller andra tillstånd som kan påverka kommunens markinnehav. Du kommer att samverka och arbeta tillsammans i en arbetsgrupp med kollegor med olika sakkunskaper. Du kommer också att bidra med din kompetens och stötta övriga delar av enheten i frågor som uppstår.
Arbetet innebär mycket kontakt med privatpersoner, företag, myndigheter och andra förvaltningar. Du kommer jobba i nära samarbete med flera kollegor med liknande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett intresse för förvaltning av avtal och mark. Högskoleexamen inom lantmäteri, samhällsbyggnad eller annan likvärdig utbildning är meriterande, men inte ett krav. På samma sätt är erfarenhet av fastighetsrätt och fastighetsrättsliga avtal samt arbete med arrendefrågor meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person är du trygg och stabil och gillar att se resultat av ett långsiktigt arbete. Du är noggrann, uthållig och tycker om kontakt med människor samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter. Du har goda IT-kunskaper och har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut.
B-körkort är ett önskemål.
Urvalet kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Om Karlstads kommun
Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.