OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ystads kommun i sydöstra Skåne är med sin fyra mil långa sandstrand inte bara en trivsam plats att bo på utan även ett välbesökt turistmål. Kommunens fastighetsavdelning, med ca 30 anställda, förvaltar och sköter drift och underhåll i kommunens fastigheter men även exploatering och byggprojektledning ingår i avdelningens arbetsområde. ARBETSUPPGIFTER Fastighetsavdelningen förvaltar mark runt om i kommunen och har idag ett mycket stort antal arrenden och nyttjanderättsavtal. Av dessa är ett 50-tal jordbruksarrenden med tyngdpunkt på områdena kring Ystad, men den absolut övervägande andelen arrenden rör vår vackra Sandskog, ett rekreationsområde som innefattar både naturreservat och fritidsbebyggelse. Idag har kommunen mer än 540 aktiva villaarrenden i Sandskogen, vilket därför kommer att uppta en stor del av din arbetstid. Andra nyttjanderättsavtal som kommer att handläggas och förvaltas av vår markförvaltare är våra populära badhytter och båtplatser. Som markförvaltare kommer du att vara kommunens sakkunnige i bl.a. arrendefrågor och andra nyttjanderättsavtal. Det dagliga arbetet innebär mycket administrativt arbete bl.a avtalsskrivning och att svara på bygglovsremisser. Visst mått av fältarbete förekommer också. Tjänsten innebär mycket kontakter med såväl allmänheten som myndigheter och andra kunder, vilket kräver öppenhet och servicekänsla. KVALIFIKATIONER Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper - det är viktigt att du är noggrann, kommunikativ, har ett eget driv och trivs i team, samt att du har förmågan att formulera dig väl i tal och skrift. Det är också önskvärt att du har relevant utbildning/erfarenhet och kännedom om den lagstiftning som berörs, bl.a. PBL och arrendelagen. B-körkort samt god datorvana är ett krav.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus