OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du driven och kreativ person som brinner för marknadsföring och kommunikation? Kika hit! Daimler söker nu efter en Marknad & Kommunikationsansvarig som kan börja omgående. Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Daimler Buses är en division inom Daimler Truck AG, ett tyskt multinationellt företag som är känt för att tillverka kommersiella fordon såsom lastbilar och bussar. Daimler Buses Sverige AB är återförsäljare för bussar av märkena Setra och Mercedes Benz på den svenska marknaden. Tillverkningen av bussarna för den svenska marknaden sker vid produktionsanläggningar i Europa och Turkiet. De erbjuder ett brett utbud av bussar inom olika segment, inklusive stadsbussar, regionbussar och turistbussar. Dom är kända för sina högkvalitativa och teknologiskt avancerade fordon, och de har varit en betydande aktör på marknaden för kollektivtrafik i många år. I rollen som Marknad & kommunikationsansvarig kommer du ha en stor betydande roll för Daimler med breda och varierande arbetsuppgifter. Du kommer arbeta självgående och det ligger därmed stor vikt på att kunna ha många bollar i luften och vara handlingskraftig i sin person. I huvudsak kommer ditt fokus ligga på att marknadsföra Daimler Buses olika varumärken på social medier, men även att koordinera, projektleda, och utföra stora event.
Daimler Buses sitter i Vetlanda men även i Alvik, och introduktionen kommer ske på plats i Vetlanda/Alvik och kräver därmed fysisk närvaro. Längre fram finns de goda möjligheter till att delvis arbeta hemifrån. Det kan även förekomma resor i tjänsten. Arbetstider: Mån-fre 7-16/8-17. Uppdraget är ett längre vikariat på 1,5 år.
Du erbjuds
- Chansen att få vara del av ett internationellt växande företag.
- Fantastisk arbetslivserfarenhet.
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Marknadsföra de produkter och den service Daimler Buses erbjuder.
* Koordinera och ansvara för alla sociala medier i företaget.
* Utföra översättningsarbete på webbsidor.
* Planera och projektleda event, samt marknadsföra eventen.
* Samordna med kollegor kring kundområden och även vara en leverantörskontakt.
VI SÖKER DIG SOM
- Är över 18 år.
- Har en universitetsexamen inom marknadsföring/kommunikation.
- Har 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet inom likvärdigt arbetsområde.
- Har B-körkort.
- Har goda kunskapar i office-paketet samt photoshop.
- Har goda kunskaper kring användning av sociala medier.
- Behärskar svenska samt engelska flytande i tal och skrift då arbetet kräver de.
Det är meriterande om du har
- Tyska språkkunskaper.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med projektledning.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Innovativ
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231