Marknad och eventansvarig för Dubbel Dubbel vikariat

Arbetsbeskrivning

Som event och marknadsansvarig ansvarar du för planläggning och löpande framdrift av Dubbel Dubbels event och marknadsarbete. Detta innebär bland annat att koordinera marknadsaktiviteter och ansvar för våra sociala medier, skapa contentplaner, producera inlägg, ansvara för Dubbel Dubbels grafiska material och utveckla varumärket enligt vår varumärkesplattform.

Under 2021 kommer Dubbel Dubbel att expandera och ambitionen är att vi har öppnat 26 nya enheter tom år 2022. Som marknad och eventansvarig har du förutom nämnda punkter i stycken ovan också övergripande ansvar för marknadsföringen kring lansering av de nya restaurangerna samt fortlöpande marknadsföringsarbete för vardera ny restaurangenhet.

Då Dubbel Dubbel än ett litet företag som nu ska bli stort finns stora möjligheter att påverka ditt arbete och sätta grunden för hela företagets marknadsföring. Du jobbar tätt ihop med ledningsgruppen men också mycket individuellt då du är ensam på din avdelning. Marknadsavdelningen kommer på sikt att utökas och därför finns det också en möjlighet till fortsatt anställning.
Vi vill dock poängtera att du under vikariatet bär det tunga MEN också roliga ansvaret över allt marknads och event-arbete. Rollen som marknad och eventansvarig kräver att du kan vara självgående och driver ditt och företagets arbete framåt på egen hand. Men självklart finns ledningsgruppen och verktyg som varumärkesplattformar och strategier redan att luta sig mot.

Frida Lernstål Waern (nuvarande markand och eventansvarig) om jobbet:
Okej, jag äääälskar mitt jobb! Varför? Jo för att det har en kombination av kreativitet, struktur och eget ansvar som jag verkligen gillar. I rollen som marknad och eventansvarig får du vara med från idéskapande till genomförande. Ingen tackar väl nej till att se sin egen idé genomföras med ett förhoppningsvis bra resultat? ...Oftast bra resultat haha.

Eftersom företaget är i en expanderingsfas finns det också otroligt mycket utrymme att utvecklas. Detta med ett bra stöd och nära kontakt med företagets chefer. Som det nämns i texten ovan så kräver tjänsten ett självständigt arbete och att du kan driva jobbet framåt. Ett stort plus är också om du tidigare har jobbat med event/kulturarrangemang, har ett intresse för mat och dryck, sitter på lite grafiskdesign-kunskaper och att du i alla fall har sneglat på google analytics. Just det, Instagram Stories skulle vi behöva hotta upp lite också, kanske du kan hjälpa oss?

Det är ett vikariat tom 211001 eventuellt längre.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dubbel Dubbel
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2020
  • Ansök senast: 16 februari 2021

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024