OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Marknad- & Kundservicemedarbetare
Är du en engagerad lagspelare som gillar att jobba nära kunder och att uttrycka dig digitalt och i bild, tal och skrift? Lerum Energi söker just nu en marknad- och kundservicemedarbetare till vårt kontor i Stenkullen. Hos oss kan du utvecklas i ett samhällsviktigt infrastrukturbolag inom allt från digital marknadsföring på sociala medier, mediareportage, bilredigering, webbuppdateringar till löpande kundsupport på telefon och mejl. Tjänsten kommer att vara delad mellan kundservice och marknad, ca 70 % marknad och 30% kundservice. Avvikelser i fördelningen kan förekomma.
Om rollen
Du kommer att bli en viktig del av vår marknad- och kundserviceavdelning där du kommer vara en i gänget och stärka vårt varumärke. En stor del av tjänsten kommer att innebära marknadsarbete i kombination med kundservicearbete på mejl och telefon. Du kommer att vara en del av teamet som hjälper våra kunder med allt från att sälja elavtal, till att svara på fakturafrågor och hjälpa till med nätrelaterade frågor. Du gillar att koordinera interna insatser för att hjälpa våra kunder att få en bra kundupplevelse och för företaget att nå ut med relevant marknadsinformation.
Arbetsuppgifter
70% marknad, 30% kundservice och elhandel.
Hantera landningssidor, intranät, webb, banners, app-kommunikation.
Hjälpa till med event och löpande webbreportage.
Besvara inkommande telefoni, mejl och chatt.
Arbeta med elhandelförsäljning.
Du ger löpande avstämning till marknadschef.
Ansvarsområden
Att marknad och kundservice levererar mot uppsatta mål.
KVALIFIKATIONER
Relevant marknadsutbildning.
Erfarenhet av att arbeta med Photoshop, Illustrator och InDesign.
Bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
Om dig
Engagerad och intresserad av samhällsviktig service och sälj
Positiv och jordnära attityd, driv och strävan efter personlig utveckling. Lagspelare.
Relationsbyggande profil som gillar att arbeta långsiktigt, strukturerat och lösningsorienterat.
Etisk kompass.
Vi tror på en jämställd arbetsplats och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
Du kan även skriva under på Lerum Energis värderingar: Flexibla - Omsorgsfulla – Ärliga.
Meriterande
Erfarenhet från marknad och/eller kundservice.
Förståelse av marknadsföring, kundrelationer och säljdrivande aktiviteter.
Uppvisande av arbetsprover på bildhantering.
Det är viktigt för dig att genomföra dina uppdrag och nå dina mål, du utför marknads- och kundservicearbetet på ett etiskt korrekt sätt och du är en trevlig kollega. Du är självgående och initiativrik med en positiv attityd och motiveras av att bygga relationer. Du trivs med att arbeta självständigt, strukturerat och har en analytisk och lösningsorienterad inställning. Du bidrar med din positiva inställning och lösningsfokus för att utveckla företagets marknadskommunikation och kundservice.
ANSTÄLLNINGSFORM
6 månader med erbjudande om förlängning vid leverans på uppsatta mål.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande!
Skicka din ansökan till ulrika.angervall@lerumenergi.se.
Märk ditt mejl med ”Marknad- & Kundservicemedarbetare”.
Om företaget
Lerum Energi är ditt lokala energibolag och vårt arbete genomsyras av våra tre värdeord flexibilitet, omsorgsfullhet och ärlighet. Hos oss får våra kunder 100% förnybar el från vattenkraft. Vi investerar och ansvarar för Lerums elnät och vi distribuerar trygg el till din bostad eller ditt företag i Lerums kommun. Dessutom ansvarar Lerum Energi för distribution av el och fjärrvärme i Partille kommun. Lerum Energi tar hand om service och underhåll av kommunens vägbelysning och producerar, distribuerar samt underhåller smarta och miljövänliga fjärrvärmelösningar. Dessutom producerar vi el från egna vattenkraftverk i Säveån. Vi erbjuder också en lokalt förankrad kundservice som hjälper dig när du behöver kontakt.
Lerum Energi, lokal kraft att lita på!