OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som marknad- och varumärkeschef på ICA Maxi Haninge ingår du i butikens ledningsgrupp och har det övergripande ansvaret för butikens varumärkespositionering, extern kommunikation och marknadsföring. Som del av ledningsgruppen bidrar du med marknadsperspektiv och analys samt ansvarar för upprättande av marknadsavdelningens mål, strategier, planer och budget. Du utvärderar och analyserar butikens marknadsposition och konkurrenter löpande.
Som marknad- och varumärkeschef hos oss arbetar du även operativt med kommunikationsinsatser inom webb, sponsring, content, print, PR och event. I rollen ingår personalansvar över en marknadsassistent som främst arbetar med produktion av sociala medier samt löpande arbete med sponsring och välgörenhet.
Tjänsten utgår från ICA Maxi Haninge och kommer rapportera till biträdande handlare inom försäljning och marknad.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ta fram och fastställa marknadsplaner för respektive affärsområde baserat på strategi och kommersiella prioriteringar. Detta inkluderar samordning och beställning mot ICAs inhousebyrå / ICA Reklam och mot frilansande grafiska formgivare, fotografer och tryckerier.
Utifrån marknadsplanen sätta en aktivitetsplan och projektplan för att aktivera varumärket i konkreta kampanjer i valda kanaler
Tillsammans med butikens affärsområdeschefer hittar du fungerande processer, följer upp nyckeltal och utfall av kampanjer och insatser, både för butiken och e-handeln
Planerar, genomför och utvärderar event, kampanjer och lanseringar. På lokal nivå driver du alla centralt beslutade ICA-event och ICA-kampanjer, som är gemensamma för alla ICA Maxi-butiker eller för hela ICA
Vem är du?
Vi tror du är en skicklig kommunikatör som har förmågan att skapa goda relationer och kan identifiera utvecklingspotential där kommunikation är en viktig faktor. Du är en självgående, social och engagerad person som brinner för varumärke och marknadsföring i synnerhet kommunikation riktad till B2C på lokal nivå. Du har tidigare kravställt mot externa byråer kring marknadsföring och kommunikation och är van att pendla mellan operativt och strategiskt och trivs i roller med stort ansvar.
Vi tror du har:
Högskoleutbildning inom marknadsföring/kommunikation/journalistik eller motsvarande
Minst 3 års erfarenhet inom kommunikation/marknadsföring med strategiska och operativa uppgifter
Erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera event och projekt inom marknadsföring och kommunikation
God kännedom inom en marknad- och kommunikationsområdet och är en trygg skribent som är duktig på att samordna och implementera kommunikationsprojekt med särskilt fokus på det skrivna ordet
Erfarenhet av marknadsföring i digitala kanaler. Meriterande om du har erfarenhet av e-postmarknadsföring och sökmotorannonsering i Google AdWords
Ica Maxi Haninge
ICA MAXI HANINGE är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med 270 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi erbjuder ett av marknadens största sortiment av dagligvaror samt kunnig och engagerad personal.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Johanna Nyqwist, jn@kimm.se
Välkommen med din ansökan!