Marknadföringsanalytiker sökes till Siemens Energy!

Marknadföringsanalytiker sökes till Siemens Energy!

Arbetsbeskrivning

Marknadsföringsanalytikern är ansvarig för att stödja marknadsföringsteamet och kunna genomföra de strategiska produktlinjemarknadsföringsinitiativen för produktlinjerna. Detta inkluderar att utveckla Go-to-Market strategi och kommunikationskanaler, etablera och genomföra lansering av nya produkter/tjänster, nylansering av befintlig produktportfölj och sätta riktning för marknadsnärvaro och budskap genom mässor och användarevenemang. Låter det intressant? Ansök idag!

Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och du kommer att ha möjlighet att jobba hemifrån till viss del enligt "det nya normala".

Utmaningen:

* Villig att lära sig och bygga grundläggande förståelse för gasturbiner och dess serviceprodukter både tekniska och kommersiella aspekter och vilja att bygga upp kompetens ytterligare
* Ge stöd vid utveckling och genomförande av Go to Market Strategy och end-to-end kommersialisering/lanseringsplan för utveckling av nya produkter/tjänster för ansvariga produktlinjer.
* Stödja utveckling av marknadsföringsmaterial (t.ex. faktablad, broschyr, infografik, video, animation etc.) som krävs för kommersialisering av nya produkter/tjänster samt för återkommersialisering av befintliga produkter/tjänster.
* Stödja produktlinjeteamet med att fastställa riktningen för marknadsnärvaro och budskap för kundevenemang som användarkonferenser och webbseminarier, från planering till kundundersökning, presentera kunders kommentarer och lärdomar för intressenter för att förbättra innehållet och kvaliteten
* Stödja produktlinjer för att utveckla och underhålla tjänsternas produktmålsida och samordna med byrån för att rulla ut sidorna på SE-webbplatsen
* Ha förmågan att granska och utvärdera innehållet på befintliga produkters målsidor och föreslå innehållsförbättringar, nyckelordstilldelning, teasers etc. för att få bättre visualisering
* Bekant med säljprocessen och villig att bygga säljstyrkans (SFDC.com) kompetens från att skapa prospekt/möjligheter till att extrahera rapport i systemet
* Vara produktlinjen POC (Point of Contact) för att skapa SFDC-kampanjer och massuppladdning av prospekt/möjligheter till varje kampanj
* Analysera status för kampanjer på månadsbasis och visualisera status för potentiella kunder och trattkonvertering, presentera den för PL marknadsföringsansvarig och definiera åtgärder för att förbättra träfffrekvensen
* Vara produktlinjens POC för att underhålla myAdvisor och mySalesView. Stöd utveckling av innehåll för dessa verktyg.
* Utveckla och sammanställa olika nyckelordskombinationer som är nödvändiga för framgångsrika KWS-kampanjer
* Vara produktlinjens POC mot marknadsföringsbyrå, koordinera och hantera marknadsföringsmaterial, se till att uppdaterat material är tillgängligt enligt PDP (Product Development Process) projektmilstolpe

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta ansvarig konsultchef på johanna.sangrud@manpower.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024