OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ProServe är en spännande start-up som har en unik tjänst för företag att jobba med några av landets bästa giggare och frilansare inom PR, kommunikation och marknadsföring. ProServe har proaktivt byggt upp ett stort personligt nätverk som idag består av över 500 specialister inom dessa områden med målet att utveckla branschen för giggare och för företag att använda sig av specialister. Under det första ett och ett halvt åren så har ProServe lyckats stänga affärer med stora och välkända varumärken så som H&M, Pricerunner och gymkedjan SATS.
ProServe har växt och har förväntningar att växa på flera sätt det kommande året, däribland växa från 4 personer på ProServe, utveckla och öka nätverket och utveckla vår egna kommunikation och marknadsföring till nästa nivå.
Idag har ProServe valt att fokusera på att skapa blogginlägg, artiklar & synlighet på LinkedIn, och vårt mål är att nu tillsammans med en LIA utveckla vår kommunikation och marknadsföring till nästa nivå.
Vad erbjuder vi?
Under en LIA - period hos ProServe så kommer man få möjligheten att jobba med flera olika projekt och perspektiv samtidigt som du får vara med att utveckla nya idéer. Du kommer få jobba med ProServes egna kommunikation och marknadsföring som är unik då man jobbar mot två olika målgrupper, alla nordens giggare & frilansare samt Sveriges marknads och kommunikationschefer.
Vi har som mål att tillsammans med dig som LIA utveckla vår marknadsplan och de material som syns och kommuniceras genom våra kanaler som idag främst LinkedIn och vår egna hemsida. Vi ser att arbetsuppgifterna kommer att vara allt ifrån att utveckla de material som finns idag till att utveckla helt ny content, material och koncept för att nå ut till vår rätta målgrupp på nya unika sätt.
För oss är det viktigt att det är en bra matchning för både dig som LIA och oss på ProServe och därför är vi öppna för nya synvinklar på arbetsuppgifterna utifrån dina intressen och ditt driv. Under perioden kommer man få möjligheten att jobba nära ProServes VD Simon Cederholm samtidigt som man också kommer att få möjlighet samarbeta med de giggare och frilansare som finns i det stora nätverket.
Praktiken är oavlönad, men vi kan erbjuda dig:
- Att vara en del av ett inspirerande team.
- Få vara med och utveckla ProServes hela marknadsavdelning tillsammans med vår VD.
- Vara med på en långsiktig resa.
- Nätverka och träffa landets bästa giggare och frilansare samt marknad och kommunikationschefer.
Vem är du?
Du som LIA hos oss på ProServe tror vi har ett driv och vilja att vara och jobba mitt i hjärtat av kommunikation och marknadsföringsbranschen. Under den här perioden så kommer man få möjligheten att jobba med ProServes egna kommunikation och marknadsföring som är unik då man jobbar mot två olika målgrupper, alla nordens giggare & frilansare samt Sveriges alla marknads och kommunikationschefer.
Vi har som mål att tillsammans med dig som LIA utveckla vår marknadsplan och de material som syns och kommuniceras ut av oss genom främst våra kanaler på LinkedIn och vår egna hemsida. Vi tror att arbetsuppgifterna kommer att vara allt ifrån att utveckla de material som finns idag till att utveckla helt ny content, material och koncept för att nå ut till vår rätta målgrupp på nya unika sätt.
Vi tror att du är en lagspelare som har ett stort fokus på att samarbeta med kollegor och team. Du är service-minded, kreativ och vågar testa nya idéer och tankar.
Du ska:
- Studera eller ha en examen i marknadsföring, kommunikation, PR eller liknande
- Nyfiken och våga testa nya idéer
- Tala och skriva flytande svenska & engelska
Mer om ProServe
ProServe stöttare Nordens giggare, frilansare och konsulter inom PR, kommunikation och marknadsföring att på ett snabbt och tryggt sätt att hitta nya spännande och utmanade uppdrag. Samtidigt som ProServe stöttar och utvecklar dessa projekt och uppdrag tillsammans med några av de mer välkända varumärkena. ProServe tillsammans med alla giggare, frilansare och företag vill utveckla den här branschen till en ny nivå.
Målet är att ge företag möjligheten att hitta landets bästa giggare och frilansare samtidigt som vi stöttar och vägleder dessa giggare till uppdrag som utvecklar och utmanar.