Marknads- och affärsutvecklare / Market transformer strategist.

Marknads- och affärsutvecklare / Market transformer strategist.

Arbetsbeskrivning

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?



Kan du få ett plus ett att bli tre? Vi kan. Eller vi försöker i alla fall. Bland annat genom att kombinera erbjudanden vi har inom våra olika affärer och skapa helt unika kunderbjudanden och paketeringar. Att tänka annorlunda, använda de senaste digitala möjligheterna och vara i ständig förändring är egentligen en grundförutsättning för alla oss som jobbar på ICA. Men kanske extra viktigt för oss som jobbar närmast kunderna, med marknadsföring, försäljning eller affärsutveckling. Med all kunddata vi har kan vi skapa analyser och insikter som blir konkreta erbjudanden - som gör varje dag lite enklare för kunderna. Erbjudanden de kanske inte själva vet om att de behöver. Än



Vill du arbeta på ett företag där förändring och utveckling blir en del av din vardag? Är du driven, organiserad och strategisk, och har erfarenhet av kommunikation och affärsutveckling. Då kan detta vara jobbet för dig! ICA söker nu en Marknads- och affärsutvecklare med ansvar för att driva utvecklingen av "Mediehuset ICA" dvs marknads framtida finansiering inom kommunikation, intäktsinnovation och affärsutveckling.



Det här är ditt blivande jobb

Som Marknads- och affärsutvecklare på ICA Media Labs, är din övergripande uppgift att driva förflyttningen av morgondagens marknadsplatser vilket innebär att driva ICAs kommunikations- och kanalandskap och dess olika affärsmodeller för att skapa värde och långsiktig konkurrenskraft.



Genom analys, insikt och omvärldsbevakning är du med och bidrar till att förflytta ICAs marknadsbearbetning efter kundresan.



Du driver löpande interna och tvärfunktionella projekt med ansvar för att säkerställa att vi har rätt balans mellan varumärkeskommunikation & marknadsintäkter genom rätt portfölj, rätt prissatt mot rätt framtida kunder.



Arbetet innebär operativt, taktiskt och strategiska utmaningar. På såväl kort (1-3 mån) som längre sikt (3-5år).



Aktivt och ledande arbete inom initiativet "Morgondagens marknadsplatser". Dvs vår hub för tvärfunktionell marknadsutveckling.



Du kommer arbeta med att stärka upp marknadsbearbetningen och bidra till fortsatt utveckling av vår omnikanalstrategi för all kommunikation inom ICA.



Vem är du?

Du har flera års erfarenhet av projektledning, strategi och affärsutveckling inom media, detaljhandel, uppstart och förändringsarbete med dokumenterat goda resultat.

Hög ambition och drivkraft med förmåga att hantera otydligheter samt snabbt sätta dig in i nya frågeställningar.

Som person är du ödmjuk, nyfiken, kreativ, analytisk och bidragande gott samarbete. Du är van att arbeta i en föränderlig miljö och kan ta stort eget ansvar för att driva mot resultat.



Vi ser också att du har:

* Högskoleutbildning, eller motsvarande kunskap genom erfarenhet.
* God förståelse för IT-utveckling, samt kunskap om aktuella teknologier.

Vi arbetar i en föränderlig miljö, varför ett strukturerat arbetssätt kombinerat med flexibilitet är av största vikt. Arbetet sker i stor utsträckning i tvärfunktionella team tillsammans med andra delar av ICA Sveriges organisation vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga.



Välkommen med din ansökan!



Kontaktinformation



Frågor om tjänsten besvaras av:



Matthias Sjöberg, chef ICA Media Labs

mail matthias.k.sjoberg@ica.se

telefon +46 010 422 16 86



Anställningsform

Tillsvidare



Tillträde

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag 26 Maj

Intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 30 maj 2020

Postadress

Truckgatan 15
KUNGÄLV, 44280

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024