OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Svenska Spel På en snabb och spännande spelmarknad är detta en roll med central inblick i hela Svenska Spel och nära samarbete med våra affärer.Spelkortet, som har fyra marknadsanalytiker, söker nu efter den femte som brinner för att förstå och utveckla Svenska Spels kunder och marknadsaktiviteter. Vi räknar med att 50 % av din tid ägnar du åt marknadsundersökningar och analyser av dessa och 50 % ägnas åt målgruppsanalyser och uppföljning av DM-aktiviteter. I rollen som marknadsanalytiker genomför du såväl strategiska som operativa analyser av våra spelares beteenden.Du kommer att följa upp och belysa våra DM-aktiviteter samt fungera rådgivande till våra affärsdivisioner. Du analyserar, plockar ut de strategiska slutsatserna, sammanställer med rekommendationer och presenterar resultaten.Delvis kommer affärsområdena att beställa undersökningar och analyser men du förväntas även, utifrån egna identifierade behov, själv initiera arbeten.Vi söker dig som; .har en akademisk utbildning inom statistik eller annat databasrelaterat ämne .har erfarenhet som marknadsanalytiker och då gärna med analyser av DM hos någon större konsument- och detaljhandel . har goda kunskaper i SAS, SPSS eller liknande databas/analysprogram . besitter analytisk förmåga med ett pedagogiskt sätt . har förmåga att arbeta självständigt, engagera dig och ta ansvar för flera uppdrag och projekt samtidigt . ser noggrannhet som en viktig del i ditt analysarbete Har du dessutom ett genuint intresse för sport och spel så kommer du att trivas bra hos oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillsättningen är omgående och placeringen är i Stockholm eller Visby.Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 22 februari 2008.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453