Marknads- och Eventkoordinator

Marknads- och Eventkoordinator

Arbetsbeskrivning

Marketing and Event Coordinator / Marknads- och Eventkoordinator

Softhouse är ett entreprenöriellt bolag med mycket frihet under ansvar där vi strävar efter att bli den självklara digitala partnern för alla företag som vill utveckla sin digitala affär. Vi genomgår just nu en förändringsresa där vi vill utmana och bygga ett starkt varumärke som lever som vi lär. Därför söker vi just nu en Marketing and Event Coordinator/Marknads- och Eventkoordinator som har driv och vilja att utveckla och förändra en organisation i rätt riktning genom marknadsföring och event.

Som Marknads- och Eventkoordinator är du en del av avdelningen Brand & Culture som är ansvarig för all marknadsföring, kommunikation, medarbetarresan och vårt akademierbjudande. Vi är en avdelning med stora ambitioner om att arbeta mer datadrivet och letar därför efter en kollega som kan vara med och bidra i den utvecklingen. Har du ett naturligt datadrivet tänk och är van att följa upp ditt arbete kommer du att passa bra hos oss. Vi är ett litet och tight team med högt tempo som producerar det mesta själva vilket innebär att du kommer att behöva stötta upp med att producera nyhetsbrev, uppdatera hemsidan, ta fram texter, enklare grafik och bilder, ta fram snyggt presentationsunderlag samt hantera, planera och koordinera både fysiska och digitala event.

Vi tar för givet att du är en fena på Sociala Medier, kan publicera, ta fram SoMe-copy och bildbehandla. Planera innehåll för våra olika interna och externa kanaler och obehindrat ta fram enklare grafiskt material, hantera och läsa av enklare Google Analytics-statistik och är bekväm med Adobe Suiten (Primärt photoshop, indesign och illustrator). Du har vilja och ambitioner att växa i din roll och tar gärna för dig i arbetsuppgifter och har ett naturligt driv att hela tiden utvecklas och är identifierar dig som en dooer.

I din roll kommer du arbeta nära vår CMO som också är den du kommer rapportera ditt arbete till. Du kommer att behöva resa en del mellan våra olika kontor och förväntas se till att våra olika events och utbildningar håller en hög nivå och inledningsvis behöver du vara på plats vid dessa olika tillfällen och säkerställa upplevelsen för deltagaren. Det finns stora möjligheter för rätt person att vara med och vidareutveckla Akademi framåt.

Saker som du kommer att arbeta med
Supportera och organisera intern och extern kommunikation genom att;

- Skapa marknadsföringsmaterial, presentationer och producera innehåll till våra olika kanaler
- Hantera Sociala medier
- Skapa content, grafiskt material, underhålla och uppdatera vår hemsida
- Vår event och akademi-verksamhet innebär en stor variation i alltifrån att boka lokaler och mat till att ta fram inbjudningar och planera deltagandet. Därför är det viktigt att du har ett driv, sinne för detaljer och förmåga att ta helhetsansvar för ett event
- Planera och koordinera marknadsföringen för våra externa event
- Har en känsla för grafisk produktion


Din profil
Du får gärna vara nyexad marknadsförare eller med en liknande bakgrund. Är du självlärd kan det också gå bra då störst vikt läggs vid rätt person och tidigare erfarenheter. Det är ett extra plus om du har tidigare erfarenheter av att arbeta med digital marknadsföring eller att koordinera event och utbildningar. Det är viktigt att du har en känsla för layout och har grundläggande kunskaper inom Adobe Suiten (Primärt Indesign, Photoshop och Illustrator). Du arbetar obehindrat både på engelska och svenska och som person är du framåt, serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att lära. Du är glad, social, positiv, orädd och driven.

Resor i arbetet förekommer och sker primärt mellan våra olika kontor så det är viktigt att du har möjligheten resa över dagen och ibland med övernattning under veckorna. Det är meriterande om du har erfarenhet från foto, filmproduktion eller journalistik.

Vi söker dig som
- Tycker om att prestera och har en can-do-attityd och är en dooer
- Är idé- och initiativrik och snabbt lär dig om nya ämnen, verktyg och metoder
- Kan driva marknadsevent från idé till färdigt event
- Håller ett högt tempo, är noggrann när det behövs samt har god struktur i ditt arbete
- Kommunicerar obehindrat i såväl tal som skrift på svenska och engelska
- Är kunnig inom SoMe och har grundläggande kunskap inom Social Ads, SEO/SEM och content management
- Kan ta fram grafiskt material, presentationsunderlag och har en känsla för layout.
- Brinner för att utveckla dig själv, lära nytt och dela med dig av det du kan till både kunder och kollegor
- Du har checkboxat en universitetsexamen, eller skaffat dig kunskap och erfarenheter på ett liknande sätt.
- Har du dessutom glimten i ögat och gillar att ha kul på jobbet så är du så gott som klar för Softhouse.


Notera att särskild vikt läggs vid personliga egenskaper och rätt person.

Det är meriterande om du:
- Har kunskap i Hubspot eller marketing automation
- Är certifierade inom SEO/SEM
- Har en bakgrund inom teknik och digitalisering
- Kan foto eller filmproduktion
- Skapat egna initiativ, sociala medier-konton eller andra hobbyprojekt som är relevanta och visar på ditt driv och engagemang


Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år. Lön och enligt överenskommelse. Tillträde sker i Augusti/September eller enligt överenskommelse. Placering är på något av våra kontor i södra Sverige med inslag av resor till våra andra kontor.

Skicka in CV och personliga brev (gärna med arbetsprover eller portfolio, så vi kan se vad du har för känsla) via länken nedan och motivera gärna varför just du skulle passa för rollen hos oss på Softhouse. Vänligen kontakta Rebecka Lindhe, CMO och ansvarig för Culture and Brand om du har några frågor eller funderingar gällande tjänsten.

Intervjuer kan komma att ske löpande, men troligast i augusti, och rollen tillsätts när vi hittat rätt person, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I och med semestertider kan återkoppling dröja något och vi ber om förståelse för det.

Om oss
Softhouse grundades i Malmö 1996 och idag har vi cirka 200 medarbetare på sju olika kontor - från norr till söder. Du hittar oss i Stockholm, Jönköping, Växjö, Karlskrona, Karlshamn, Malmö och Sarajevo.

I branschen har vi gjort oss kända som ett av de ledande företagen i Skandinavien när det gäller lean och agil mjukvaruutveckling. Utöver vår agila bas har alla ett starkt gemensamt intresse - att utveckla digitala affärer. Det gör vi genom att se till att leverera värde ofta och kontinuerligt geno...

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Softhouse
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2020
  • Ansök senast: 19 december 2020

Liknande jobb


14 november 2024

Marketing Coordinator Finland

Marketing Coordinator Finland

14 november 2024

Marketing Coordinator France

Marketing Coordinator France

14 november 2024

13 november 2024