OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Good To Great är ett expansivt och spännande bolag med visionen att ta tillbaka svensk tennis till världstoppen. Nu söker vi ett riktigt ess inom marknadsföring och events!
Grundarna till Good to Great är Magnus Norman, Nicklas Kulti och Mikael Tillström, tidigare topprankade svenska tennisspelare som med all sin erfarenhet och passion för sporten har skapat en akademi som tillhandahåller nyckelelement för att utveckla talanger inom tennis. Med en arena med inomhus- och utomhusbanor för tennis och padel, boende för akademistudenter, medlemsklubbar, restaurang, sociala ytor, omklädningsrum, gym samt lokaler för en medicinsk klinik är det en arbetsplats som sjuder av energi och viner från ljudet av snabba servrar.
Engagerade och drivna medarbetare är Good to Greats viktigaste resurs och nu söker vi en vikarierande Marknads- och eventkoordinator till vårt professionella och kunniga marknadsteam.
Om rollen
I rollen som Marknads- och eventkoordinator står kommunikation till våra sponsorer och medlemmar i centrum. Det är du som tar fram engagerande innehåll, koncept och budskap som lyfts på vår sajt, via nyhetsbrev och våra sociala medier. Du vet vilket innehåll och budskap som är bäst lämpat för varje kanal och har en känsla för språket. Du jobbar med enklare bild- och filmredigering och sätter en plan för hur och när vi kommunicerar våra budskap. Det är också du som följer upp och tar lärdom av våra satsningar för att vi hela tiden ska utvecklas och bli mer träffsäkra i vår kommunikation.
Rollen är också navet i våra viktiga events och den som koordinerar med leverantörer, hanterar inbjudningar och kommunikation med deltagarna, projektleder och närvarar vid själva genomförandet samt sköter administrationen kring eventen.
Din sociala och relationsorienterade personlighet i kombination med ditt perspektiv på att skapa affärsmässiga relationer gör att du ser möjligheter till merförsäljning och nya samarbetsformer med våra partners.
Om dig
För att trivas och utvecklas i rollen tror vi du har detta med dig:
• en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och kommunikation
• ett starkt intresse för och gärna bakgrund inom idrotten
• flytande språkkunskaper i engelska och svenska
• erfarenhet av att publicera innehåll på webb (CMS), via nyhetsbrev och sociala medier
• baskunskaper i bild och filmredigering
• goda kunskaper i PowerPoint
• körkort
• en öppen och social personlighet
• laganda
• initiativförmåga och drivkraft
• förmåga att planera, koordinera och genomföra events med kunder och sponsorer
• förmåga att administrera och koordinera sponsor- och kundavtal
Du erbjuds
Du kommer erbjudas ett föräldravikariat på minst ett år i ett spännande bolag i tillväxt och med kompetenta och härliga kollegor. Kontoret är beläget i ljusa och fina lokaler i anslutning till arenan i Danderyd.
I den här rekryteringen samarbetar Good to Great med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cajsa Malm cajsa.malm@jurek.se eller researcher Ann-Sophie Sandberg på ann-sophie.sandberg@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Good to Great
Good to Great Tennis Academy (GTG) etablerades 2010 för att bidra till att svensk tennis återvänder till toppen av världsrankningen. Grundarna till GTG är Magnus Norman, Mikael Tillström och Nicklas Kulti, tidigare topprankade svenska tennisspelare vilka avslutade sina professionella tenniskarriärer strax efter millennieskiftet. Med all sin erfarenhet har grundarna skapat en akademi som tillhandahåller de nyckelelement som de själva inte hade tillgång till när de utvecklades som unga spelare.
En del av satsningen har varit att bygga / driva anläggningar i egen regi. Den första anläggningen består i en arena med inomhus- och utomhusbanor, boende för akademistudenter, restaurang, sociala ytor, omklädningsrum, gym samt lokaler för medicinsk klinik. Byggarbetet startade 2016 och våren 2018 stod arenan klar. Grundarna deltar aktivt i den dagliga driften av akademin och är, förutom sina dokumenterade tennis- och tränarkunskaper, en inspiration för både tränare och spelare.
Syftet med tennisakademin är att utveckla unga tennisspelare i åldern mellan 10 och 19 år, som har talang, attityd och drivkraft för att nå världsklass. Målsättningen är att tävla på WTA och ATP-touren. Alla lovande talanger ska ha möjlighet att delta i akademiprogrammet oavsett ekonomisk förmåga. För att åstadkomma detta så erbjuder akademin genom sina sponsorer stipendier med olika innehåll till svenska elever. Idag har ca 35 spelare från ett flertal länder sin bas i akademin.
I ett tidigt skede beslutade GTG att involvera tennisentusiaster i GTG:s verksamhet genom att skapa olika nätverk, till exempel Members Club och Ladies Club. Som medlem i något av GTG:s nätverk så stödjer medlemmarna tennisakademin och GTG:s vision att ta tillbaka svensk tennis till världstoppen. Som medlem i GTG:s nätverk får medlemmarna delta i tennis och -padel med tränare i världsklass.
Sedan GTG öppnade arenan våren 2018 har verksamheten vuxit snabbt. För närvarande har GTG cirka 60 medarbetare som har sin försörjning genom bolaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52