Marknads- och Eventkoordinator till Hotel Amaranten!

Marknads- och Eventkoordinator till Hotel Amaranten!

Arbetsbeskrivning

Hotel Amaranten på Kungsholmen söker nu en erfaren Eventkoordinator till ett 9-12 månaders vikariat. De behöver någon som är van vid att arbeta självständigt och koordinera event. Som Eventkooordinator är du personen som plannerar, bokar och organiserar hotellets event, de söker därför en serviceinriktad person med ett kreativt sinne. Det är också viktigt att du har goda kunskaper när det kommer till användningen av sociala medier som Facebook, Linkedin och Instagram. Har du erfarenheter inom branschen och är en självgående person med kreativt driv så kan detta vara en tjänst för dig!

OM TJÄNSTEN
Clarion är beläget mitt i hjärtat på populära Kungsholmen. Inom Clarion Hotel jobbar dem för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Clarion arbetar efter mottot Being Ever Changing och stävar efter att utmana och utveckla vad bilden av ett hotell är och kan vara. Clarion Hotel Amaranten har 461 rum, 10 konferensrum, cocktailbaren & eventlokalen Tap Room Kungsholmen samt brasseriet Kitchen & Table.

I den här tjänsten sitter du med i hotellets ledningsgrupp och får arbeta tillsammans med marknadskoordinatorer ifrån andra Clarion hotell, du kommer ha mycket eget ansvar med stort utrymme för kreativitet och egna ideeèr. Som eventkoordinator är du en av dem som arbetar med att skapa och upprätthålla hotellets relationer och utveckla sammarbeten. På Clarion arbetar de med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Du erbjuds


* Vikariat på 9-12 månader med möjlighet till viss ledighet under sommarmånaderna.
* Upplärning av nuvarande Marknads - och Eventkoordinator.
* Bred erfarenhet inom Event och marknadsförings-branschen och ett mycket kreativt och självständigt arbete med koordineringen av hotellets event och skapande av kontent till hotellets sociala medier.
* En senior-tjänst på en välettablerad hotellkedja som Clarion.
* Utbildningar i interna system.
* En dedikerad konsultchef och en omfattande förmånsportal.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Skapa kampanjmaterial och kontent till hotellets sociala medier och ha huvudansvaret för sociala medieplattformarna LinkedIn, Instagram och Facebook.
- Boka, planera och genomföra event som konserter, bokreleaser och vernissager.
- Hitta nya spännande samarbetspartners och koordinera influencersammarbeten.
- Researcha och skapa paketerbjudanden för hotellet tillsammans med samarbetspartners.
- Analysera och följa upp statistik av digital annonsering samt sociala mediekonton.

VI SÖKER DIG SOM
Vi tror att du som söker har relevant utbildning eller ett pars års erfarenhet inom motsvarande yrkesroll. För att klara av rollen krävs att du har erfarenhet inom Canva och Word Press och är en självgående person. Vi ser också att du som söker är organiserad person med en känsla för detaljer och med goda kunskaper i att formulera dig i skrift och är flytande i både svenska och engelska.

Krav


* Behärskap Canva och Word Press.
* Goda kunskaper i att formulera dig i skrift.
* Är flytande i Svenska och Engelska, både i skrift och tal.
* Relevant utbildning eller erfarenhet inom samma yrkesroll.


Det är meriterande om du har erfarenhet av andra kreativa verktyg som Photoshop, InDesign, Lightroom och Google Analytics. Det är också meriterande om du har arbetat med någon forma av projektledning tidigare och är skicklig på att skapa kontent till socialamedier och digitala plattformar.

Övrig information


* Start: 16/1-2023
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kungsholmen, Stockholm
* Möjlighet att arbeta remote en dag i veckan efter upplärning.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Marketing and Event Coordinator

Marketing and Event Coordinator

11 oktober 2024

10 oktober 2024

9 oktober 2024