Marknads- och försäljningschef

Marknads- och försäljningschef

Arbetsbeskrivning

Regionteatern Blekinge Kronoberg söker marknads- och försäljningschef Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för tretton kommuner i två län. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet. Barn och unga är ett prioriterat område.
Regionteaterns verksamhet omfattar teater och dans på våra scener i Växjö och dansscenen i Karlshamn, samtidigt som vi fortsätter med en omfattande turnéverksamhet och spelar i skolor, på bygdegårdar och på andra typer av scener i hela vårt spelområde.
Regionteatern Blekinge & Kronoberg gör skillnad i människors liv via scenkonst, dans och teater, pedagogiken erbjuder fördjupning. Vi letar ständigt efter nya vägar att nå vår publik. Den digitala scenen är en del i det arbetet.
Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö samt en dansscen i Karlshamn.
Brinner du för konstens plats i samhället? Vill du leda arbetet med att utveckla och fördjupa relationen med vår publik?
Regionteatern Blekinge Kronoberg söker nu en kreativ och kulturintresserad chef som skall leda vår marknads- och försäljningsavdelning i arbetet med utvecklingen och relationen mot vår publik i Blekinge, Kronoberg och närliggande regioner, nationellt och internationellt och i våra digitala kanaler.
Om tjänsten:
Du kommer att leda och utveckla publikarbetet och försäljningen av våra föreställningar till barn, unga och vuxna både på våra fasta scener samt på turné i vår region.
Du kommer att leda arbetet med att utveckla teaterns marknadskommunikation och försäljningsarbete mot skolan, arrangörer, näringsliv och konsumenter med fokus på att bygga långsiktiga samarbeten och relationer i vår region.
Du ansvarar för planering och produktion av marknadsföringsmaterial. Men även rent säljarbete och turnéläggning ingår i arbetsuppgifterna.
Du har budgetansvar för marknadsförings- och försäljningsbudget.
Du har personalansvar inom avdelningen inkluderat delegerat ansvar för arbetsmiljö.
Operativt och strategiskt arbetar du tillsammans med ledningen och avdelningen med framtagning av marknadsplaner samt bidrar i det visionära arbetet med att utveckla vår övergripande strategi för verksamheten långsiktigt.
Du representerar Teatern i relevanta fora både internt och externt.
Du har ett övergripande ansvar att, tillsammans med ledningen, sätta målen för försäljning av våra föreställningar och övriga tjänster.
Du kommer att leda arbetet för utveckling av våra digitala kanaler (t.ex. webbplats, sociala medier), verktyg (CRM) samt marknadsaktiviteter.
I din funktion ingår du i bolagets ledningsgrupp och är direkt underställd VD.

Kvalifikationer – vi söker dig som har/är:
En relevant utbildning inom marknadsföring, försäljning, projektledning, kulturproduktion eller motsvarande.
Några års erfarenhet av arbete i ledande ställning, i projekt eller som chef inom scenkonst- eller kulturbranschen.
Vana av att arbeta med utveckling och fördjupning av publikarbete inom scenkonst- eller kulturområdet, är kreativ, nyfiken och van att arbeta med idéutveckling.
Resultat- och relationsorienterad och har förmågan att inspirera, motivera, skapa arbetsglädje och utveckla dina medarbetare.
Förmåga att skapa och utveckla goda relationer med kunder.
Gärna erfarenhet långsiktigt nätverkande arbete mot ideella organisationer samt inom politiskt styrda verksamheter och/eller offentligt finansierade verksamheter.
Har goda kunskaper i Office-program, såsom Excel, Word och Outlook samt CRM-system.
Har erfarenhet av att hantera, utveckla och driva kundkontakter.
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
Körkort B är ett krav.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen. Vi söker:
Dig som har ett stort intresse för scenkonst och nyfikenhet för kulturutvecklingen i regionerna Blekinge och Kronoberg.
En person som drivs av en vilja att tillsammans med andra ge scenkonst en viktig plats i samhället.
En idérik, utåriktad, kommunikativ och lyhörd person.
En självgående, strukturerad person med god förmåga att prioritera.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande
Om du har erfarenhet av att leda i förändring. Vi skall bygga en ny Teater.
Förståelse för konstnärliga processer och konstnärlig produktion.
Erfarenhet av arbete med barn-och unga
Erfarenhet av att arbeta med publikutveckling och arrangörsarbete utanför storstadsområdena

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tjänsten är på heltid. Kollektivavtal finns.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
I ditt personligt brev vill vi be dig att skriva en presentation av dig själv, varför du söker tjänsten, hur du anser att du kan bidra till verksamheten samt beskriv din syn på konstens plats i vårt samhälle.
Sista ansökningsdag är den 19 september 2022. Intervjuer kommer att hållas löpande.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB REGIONTEATERN BLEKINGE-KRONOBERG VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Postadress

VÄSTERGATAN 20
VÄXJÖ, 35106

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

Kontorschef till Norra Resurs!

Kontorschef till Norra Resurs!

23 december 2024