Marknads- och försäljningschef

Arbetsbeskrivning

Varmt välkommen med din ansökan redan idag, då urvalet sker löpande. Arbetsuppgifter Som marknads- och försäljningschef har du det övergripande ansvaret för att utveckla och implementera ett framgångsrikt marknadsförings- och kommunikationskoncept för företagets tjänster och varumärke. Fokus i uppdraget ligger på att analysera befintliga och potentiella marknader, utforma erbjudanden för olika segment och kunder samt skapa långsiktiga marknads- och försäljningsstrategier. Du kommer att ansvara för att marknadsaktiviteter planeras, utförs och resultatutvärderas. Intertek spelar på en internationell och föränderlig marknad där det gäller att med kikare identifiera trender, skapa effektiva försäljningscykler och arbeta långsiktigt tillsammans med kunder. Dina huvudsakliga uppgifter är att: - skapa långsiktiga mål och strategier för företagets försäljnings- och marknadsaktiviteter - identifiera och implementera processer och arbetssätt som leder mot målen - vara delaktig i strategiskt viktiga förhandlingar och anbudsarbeten - leda organisationen inom marknad och försäljning - tillsammans med övriga koncernen skapa synergier kring försäljning/marknad - gemensamt med övrig ledningsgrupp utveckla företaget - aktivt delta i företagets tjänsteutveckling. Utbildning/erfarenhet Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning, alternativt en teknisk grundutbildning. Du har en gedigen erfarenhet som marknadschef, tillsammans med erfarenhet från B2B-försäljning från tjänsteföretag inom teknikområdet. Dessutom har du internationell erfarenhet och är en tydlig och engagerande ledare med erfarenhet av att leda team. Besitter du dessutom en teknisk förståelse god nog att föra diskussioner med R & D hos kund är du helt rätt för den här tjänsten. Som person tror vi att du är kreativ, orädd och en utpräglad teamplayer. Som ledare är du rak och tydlig med ett demokratiskt ledarskap. Företagsbeskrivning Intertek är en ledande leverantör av kvalitets- och säkerhetslösningar och arbetar med en mängd olika branscher. Företaget finns i alla världsdelar med över 1 000 laboratorier och kontor och mer än 26 000 medarbetare i fler än 100 länder. Tack vare den globala såväl som lokala närvaron kan Intertek bistå sina kunder i allt från granskning och inspektion till provning, kvalitetssäkring och certifiering och ge dem ett snabbt och smidigt marknadstillträde. Interteks division Commercial & Electrical utför provnings- och certifieringsuppdrag, däribland provning och certifiering av produktsäkerhet, provning av elektromagnetisk kompatibilitet (EMC), prestandaprovning, certifiering av ledningssystem och utbildningar. I Sverige finns även Intertek Consulting AB, ett oberoende konsultbolag som erbjuder expertis under produktutvecklingen för en smidigare produktlansering. Företagets hemsida www.intertek.se Sluttext Vänligen registrera din ansökan via denna annons. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82 0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek Semko AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 27 september 2010
  • Ansök senast: 17 oktober 2010

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024