OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en längtan efter att göra skillnad? Skapa förutsättningar för människor utsatta livssituationer?
Nu mer än någonsin behövs Stadsmissionen. Vi befinner oss i en spännande fas då vi ska växa och "göra mer för fler". Utifrån vår idé om ett mänskligare Uppsala arbetar vi varje dag för de människor som har det allra tuffast i vår stad. Våra verksamheter omfattar varierande målgrupper. Genom samarbeten med kommunen, företag, organisationer och privatpersoner möjliggörs vår fortsatta utveckling. Tillsammans är ordet!
Vi söker en trygg och stabil ledare med god analytisk förmåga som kan fortsätta utveckla vårt marknads– och insamlingsarbete. Du arbetar tillsammans med ett team som idag består av fyra självgående specialister inom insamling, kommunikation/påverkan, företagssamarbeten och volontärsamordning. Vi arbetar i ett dynamiskt klimat där det händer mycket och ingen dag är den andra lik.
Din framtida utmaning
Hos oss får du möjlighet att jobba med ett brett och varierande uppdrag. Genom insamling, kommunikation och påverkan och samarbete med företag och volontärer är du och ditt team en viktig del av våra verksamheter och skapar förutsättningar för vår tillväxt. Uppdraget innebär att tillsammans med ledningsgruppen och ditt team stärka och förtydliga varumärket. En spännande varumärkesprocess pågår och tillsammans med ditt team kommer du bland annat implementera varumärkesarbetet för fortsatt expansion, en ny grafisk profil och en kommunikationsplattform.
I rollen ingår att:
I samråd med ledningsgruppen ansvara, initiera, driva och genomföra strategier och marknadsplaner
Leda kommunikations- och insamlingsarbetet
Leda arbetet med företagssamarbeten och volontärer
Leda fortsatt arbete inom varumärkesstrategi och implementering
Ansvara för budgetering och måluppfyllelse
Ha personalansvar för fyra medarbetare
Delta i nationellt samarbete för påverkan och varumärke inom RSS - Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner
Din bakgrund
Vi söker dig som har intresse och förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Att göra analyser för samverkan och planering är du bra på. Du är självgående, initiativrik och van att samarbeta med andra mot gemensamma mål. Att planera, strukturera och följa upp ditt och ditt teams arbete mot uppsatta mål är för dig självklart. Som person är du en relationsbyggare som inspirerar människor och brinner för att se dina medarbetare lyckas och utvecklas. Du är prestigelös, social, inspirerande, och lyhörd.
Du ingår i ledningsgruppen som består av direktor, socialchef, ekonomichef, HR-ansvarig och utvecklingsstrateg.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har erfarenhet av ideell sektor/idéburen verksamhet
Har flera års erfarenhet som ledare inom insamling, marknad och/eller kommunikation
Har universitets- eller högskoleutbildning sannolikt inom ekonomi, marknadsföring eller kommunikation och du är väl insatt i frågorna inom området
Har flera års erfarenhet av att leda med goda resultat och har god insikt i insamlings- och försäljningsprocesser
Är trygg i ditt ledarskap i förändring och utveckling
Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Upplysningar och ansökan
Välkommen med din ansökan, urval sker löpande! En kort intervju på Teams 45 minuter sker inledningsvis.
Efter ansökningstidens utgång sker längre intervju med utvalda kandidater.
Frågor? Ställ dem till direktor Maja Hvarfner – med uppehåll 8/7 – 29/7 Tel: 0730 - 31 87 12 maja.hvarfner@uppsalastadsmission.se
Övrigt
Stadsmissionen är medlem i FREMIA och följer kollektivavtal HVO (Hälsa vård och omsorg).
Arbetet utförs främst på plats på Stadsmissionens kansli på Sysslomansgatan 8.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.