OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du handlingskraftig, entusiasmerande och lyhörd? Kan du driva tillväxt och fortsätta utveckla Prog-It´s varumärke med fokus på både intern och extern kommunikation för Sverige och Finland? Har du tidigare erfarenhet som marknads- och kommunikationschef? Då är du kanske vår nästa Head of Marketing and Communication.
Prog-It:s affärsidé är att ta ett långsiktigt grepp om support samt underhåll. Framför allt utveckling av kundens IT-miljö på ett sätt som främjar verksamheten. Med andra ord är kvaliteten på kundservicen och hög kundnöjdhet det som vi värderar högst.
Lite fakta om oss
- Företaget grundades 1994
- Är verksamma i Finland och Sverige
- Har cirka 70 anställda it-konsulter och programmerare
- Har cirka 400 kunder inom olika branscher
Vad blir ditt uppdrag?
Som Head of Marketing and Communication ansvarar du för alla insatser i relation till Prog-It´s interna och externa kommunikation. Fokus ligger på att utveckla vårt varumärke och vår strategi så att vi når ut och fram på rätt sätt, med rätt ton och budskap i rätt kanaler och sammanhang.
I dina huvudsakliga uppgifter ingår bland annat:
- Strategiskt och operativt ansvar för employer branding
- Utveckling av varumärkeskommunikation och aktivering (b2b)
- Strategi och implementering av intern kommunikation
- Ansvar för event marketing (externt och internt)
- Leda, stötta och utveckla dina medarbetare
- Uppföljning, analys och utvärdering av genomförda marknadsaktiviteter
- Budgetansvar och uppföljning
- Löpande analys av marknaden
Du rapporterar till VD och arbetar nära våra team för affärsutveckling. Du bidrar till firmans övergripande strategi och resa framåt och leder marknadsavdelningen på Prog-It´s. I rollen som chef stöttar du dina kollegor, sätter dig in i det dagliga operativa marknadsföringsarbetet och hugger i där det behövs.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet som marknads- och kommunikationschef med bevisad kompetens inom B2B-marknadsföring, varumärkesbyggnad och aktivering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av digital marknadsföring, internkommunikation och event. Du har också erfarenhet av ledningsgruppsarbete, gärna från en konsultorganisation eller ett delägarstyrt bolag där kvalitet är avgörande.
Som person är du strukturerad, trygg och får energi av att träffa nya människor. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och är en lagspelare med förmåga att entusiasmera och få med dig gruppen. Vi ser även att du har ett starkt driv och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med högt engagemang. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en duktig kommunikatör och ser service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, arbeta proaktivt och få saker ur händerna.
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
För mer information kontakta Mirza Muhic, CEO.