Marknads- och Kommunikationssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bättre samhällen? Är du imorgonpigg? På Tyréns söker vi ständigt ny kunskap och har en omfattande forsknings- och utvecklingsverksamhet. Hos oss har du möjlighet att komma in i en spännande, utvecklingsdriven organisation och arbeta i en miljö med drivna och hjälpsamma kollegor. För oss är det viktigt att våra anställda kan ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vårt kontor ligger i ljusa, moderna lokaler på Södermalm.

Till Affärsstöd på Region Öst söker vi en Marknads- och Kommunikationssamordnare.

Affärsstöd på Region Öst består idag av ett 15-tal medarbetare som fungerar som verksamhetens stöd i frågor som rör bland annat ekonomi, administration, marknad, kommunikation, utbildning, anbudsstöd och kontorsservice. Vi är oljan i regionens maskineri. Vi jobbar nära varandra på regionen och fungerar som ett lag.

Dina uppgifter blir bland annat att ansvara för regionens kommunikations- och marknadsplan och att arbeta med att utveckla hur vi kommunicerar både internt och externt. Du kommer koordinera olika marknadsaktiviteter som exempelvis kundevent, seminarier och arbetsmarknadsdagar. CRM-systemet LIME blir du regionens superuser för. Du kommer ta fram referensblad och presentationsmaterial och hjälpa vår verksamhet att utveckla sina kundrapporter både avseende text och form. Du kommunicerar internt information från regionledningen och kommer vara redaktör för regionens digitala nyhetsbrev samt skriver och publicerar lokal information på vårt intranät. Du ansvarar för att internt kommunicera regionens arbete med Tyréns värderingar och arbetar aktivt för att förbättra det arbetsmaterial som används i detta. Vidare kommer du vara regionens länk till vår centrala kommunikationsavdelning, som har ansvar för Tyréns koncernövergripande interna och externa kommunikation. Exempelvis bevakar du att regionen följer riktlinjerna för hur Tyréns grafiska profil används. Du tipsar om lokala nyheter och referensuppdrag som kan användas för publicering i Tyréns centrala kanaler. I samråd med våra chefer kommer du ta fram, och ansvara för, regionens utbildningsplan och ha kontakt med interna utbildare och externa utbildningsleverantörer.

Vi söker dig som har någon eftergymnasial utbildning inom kommunikation, gärna med inriktning marknadsföring och/eller sociala medier. Du är en god skribent som är van att anpassa ditt uttryck beroende på målgrupp. Du kan omsätta text till grafik och är duktig på illustration. Du har några års erfarenhet från en liknande roll och kan ta egna initiativ och eget ansvar samt är självgående. Du tycker om att ha flera olika arbetsuppgifter på gång samtidigt och är öppen för att de kan bestå av både högt och lågt. Du är van vid, och tycker om, att ha kontakt med många i ditt arbete. Du är en van användare av Office-paketet och InDesign.

Då Tyréns verkar i en bransch präglad av tillväxt och snabba förändringar måste du ha egenskaper som gör att du trivs i en sådan miljö. Vi tror att följande personliga egenskaper kan vara bra: prestigelös, social, kommunikativ, nyfiken, samarbetsvillig och öppen för förändringar. Det är även bra om du är intresserad av samhällsfrågor.

Vill du veta mer? Kontakta gärna avdelningschefen Nina Wirén på telefon 0709-137 477 eller via mail nina.wiren@tyrens.se.

Välkommen med din ansökan senast den 19 juni 2017.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 1 900 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England och Estland. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor. Vi tar endast emot ansökningar till den här tjänsten som kommer in via vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön.
  • Provanställning, tillsvidareanställning. 100%
  • Publicerat: 2 juni 2017

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024