OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med rötterna i skogen skapar vi framtiden. På Södra startar allt i skogen. Där lägger vi grunden för en global skogsindustri med över 3 500 medarbetare. Tillsammans upptäcker, utmanar och utvecklar vi dagligen de möjligheter skogen ger. En förnybar råvara och ett hållbart kretslopp hela vägen från frö till slutprodukt.
Om arbetet
Som Marknads- och logistikchef ansvarar du för att bidra till verksamhetens övergripande mål för logistik- och marknadsfunktionen. Det innebär att du i din roll ansvarar för samordning av volymer kopplat till egen odling, inköp och försäljning av plantor. Du är en viktig länk till vår odling och produktion där du har personal- och arbetsmiljöansvar för en grupp som består av en säljledare och två logistiker. I din roll har du budgetansvar samt ansvarar för vår kundtjänstfunktion.
Att bidra till företagets vision om att erbjuda våra kunder kvalitetsplantor framtagna på ett kostnadseffektivt sätt med modern teknik och minimal miljöpåverkan blir drivkraften i ditt arbete. Ett arbete som för skogsplantors inriktning innebär ökade volymer, marknadsföring av våra produkter samt god kommunikation med kunder och leverantörer. Som Marknads- och logistikchef arbetar du även med operativa delar i verksamheten.
Din erfarenhet
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du besitter ledaregenskaper och med fördel har du haft personalansvar och erfarenhet från en ledande befattning. Som ledare är du trygg och stabil och drivs av att utveckla verksamheten och dess medarbetare genom ett coachande förhållningssätt. Du har utvecklad samarbetsförmåga och med hög förståelse för hur man hanterar, kommunicerar med och leder människor framgångsrikt. Du är även bekväm med att använda tillgängliga IT-verktyg för hantering av data i våra processer.
Vidare krävs det att du som person är tydlig, strukturerad och analytisk där du på detaljnivå utvärderar samtidigt som du har förmågan att se helheten. Skulle du dessutom ha erfarenhet från liknande arbete samt projektarbete ser vi det som meriterande.
Utöver detta ser vi att du har;
- Relevant högskoleutbildning, alternativt förvärvad jämförbar utbildning och erfarenhet.
- Förmåga att leda en inköps- /försäljnings- och logistikfunktion
- Förmåga att leda mot mål och att följa upp arbetet mot målen
- Hög social kompetens
- B-körkort
Din arbetsgivare Södra
Som medarbetare i Södra är du del av vårt fantastiska kretslopp som bidrar till långsiktig hållbarhet. En god och säker arbetsmiljö är en av Södras viktigaste frågor, varför vi också arbetar aktivt med hälsofrämjande åtgärder. Andra förmåner är exempelvis friskvårdsersättning, konst- och designklubb, och stugor/lägenheter att hyra.
Placering, omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Falkenberg. Resor i tjänsten förekommer någon dag/några dagar i veckan.
Vill du veta mer?
För frågor om tjänsten kontakta Ida Gunnarsson 0470 - 890 59. För fackliga frågor hänvisar vi till
SACO: Fredrik Dacke, fredrik.dacke@sodra.com, 0470-85502
Unionen: Teddy Hedlund: teddy.hedlund@sodra.com, 0454-59561
Ledarna: Dan Andersson: dan.andersson@sodra.com, 0470-164 20
Ansök via länken nedan senast den 16 november.
Vi använder oss av tester i våra rekryteringsprocesser. Mer information kring rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess (https://karriar.sodra.com/departments/service-administration).
Följ oss gärna på Facebook #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.