Marknads- och säljkoordinator till First Class Brands of Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Palm Partners AB

Palm Partners AB

Är det dig vi söker när vi säger att vi behöver förstärkning i form av en marknads- och säljkoordinator?
Det är en bred roll som innefattar uppgifter inom sälj, research, ekonomi och marknadsföring. First Class Brands växer och står inför nya utmaningar under 2017 varav vi nu behöver dig som trivs i en administrativ roll som sträcker sig över många olika områden.

Vi tror att du är framåt, trivs i ett högt tempo, är van vid egna initiativ och älskar att leverera inom ditt yrke!


First Class Brands of Sweden AB är ett bolag som utvecklar, producerar och distribuerar nutritionsprodukter, kosttillskott och funktionella livsmedel till den svenska dagligvaruhandeln men som även har påbörjat en export till diverse olika länder. First Class Brands of Sweden AB strävar kontinuerligt efter att hitta nya intressanta produkter för lansering såväl i Sverige som i utlandet, letar ständigt nya distributionssätt, nya marknader, samarbetspartners och möjligheter att få sprida sina produkter, sin passion och sitt engagemang till fler potentiella konsumenter.

First Class Brands of Sweden AB har sitt kontor i Lund där grundarna jobbar väldigt nära sin personal i ett litet men dynamiskt och effektivt team. I dagsläget betår vårt team utav 11 medarbetare på kontoret samt 5 personer på logistikavdelningen i Malmö.

Arbetsbeskrivning
Som marknads- och säljkoordinator kommer du arbeta i en koordinerande roll.

En roll som kan komma att variera från vecka till vecka men främst kommer du att stötta VD:n samt Marknadschefen med administrativa uppgifter i deras dagliga kontakt med kunder, producenter, utlandskunder, distributörer men även planera inför, samt delta under mässor, och sedan utvärdera resultatet av mässan i efterhand. Det kommer förekomma enklare ekonomisysslor samt en del uppgifter inom logistikområdet. Andra förekommande uppgifter kommer vara marknadsföringsarbete som innefattar marknadskommunikation via uppdateringar av hemsidan och andra sociala kanaler. Du kommer få styra över den kommunikation som görs via mail både till svenska och till utländska kunder och vara med och diskutera utformningen av trycksaker och marknadsmaterial. Andra uppgifter som omfattas av rollen är inköp av marknadsmaterial, researcharbete samt offerthantering/-sammanställning. En del resor kan förekomma både inom Sverige och i Europa.

Då vi "lever som vi lär" så ser vi gärna att du delar vårt intresse för träning - detta då det kan förekomma schemalagda tränignspass på arbetstid!

Exempel på arbetsuppgifter:
- Agera säljstöd mot utlandskunder och internationella distributörer genom att besvara frågor och planera strategier
- Uppdatera försäljningsmaterial (både internt och externt)
- Medverka vid skapandet av nya försäljningsmöjligheter och strategier
- Hantera bokningar och beställningar av events och mässor
- Enklare ekonomiadministration som att skapa offerter och fakturor
- Vara kreativ vid uppdateringsprocesser av hemsida och sociala medier
- Delta och driva vissa egna projekt på kontoret
- Vara dina kollegor behjälplig i teamet (främst VD och marknadschef) med frågor rörande sälj, upphandlingar, research, förhandlingar m.m.
- Vidareutveckla ditt ansvarsområde och förbättra våra processer

Utbildning
Det är meriterande om du har en utbildning eller erfarenhet inom marknadsföring eller liknande.

Erfarenhet
Vi söker dig som har 2-3 års arbetserfarenhet, exempelvis inom marknad eller administration. Det är meriterande om du är förhandlingsvan, tidigare arbetat med något designprogram samt haft någon form av utlandstjänst.

Personliga kvalifikationer
Du ska ha goda kunskaper i officepaketet, vara duktig på att uttrycka dig i skrift och tala mycket god svenska och engelska då rollen innefattar båda språken. Ytterligare språk är meriterande. Du ska ha körkort och gilla att träna/leva sunt. Som person är du prestigelös, ansvarstagande, noggrann och har ett stort driv. Du har dessutom skinn på näsan, både kan och vill berätta för oss andra vad du anser och hur du ser på eventuella lösningar, samt kan arbeta i ett högt tempo med flera parallella uppgifter. Då kontoret är litet och tempot stundvis väldigt högt så är det ytterst viktigt att du delar medarbetarnas inställning att alla hjälps åt.

Lön och anställningsvillkor
Arbetstider: Kontorstider, men till viss del flexibelt - en del resor förekommer
Placering: Lund

Ansökan
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi tar endast emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten så besvaras dessa på msfcbsweden.se.

Startdatum
1 april 2017

Uppdragslängd
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Andersson

Emma Pelarhagen

Martin Andersson
0739-600338
Maria Larsson

Claudia Bellagamba

Johan Sjöstrand

Johan Sjöstrand
0768-545932
Stina Karlsson
0708-544492
Linda Billstrand Rychter
0732-005756
Stina Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Palm & Partners Bemanning AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

Östra Varvsgatan 4, MALMÖ
None

Postadress

Östra Varvsgatan 4
MALMÖ, 21175

Liknande jobb


29 november 2024

Digital Media Coordinator

Digital Media Coordinator

28 november 2024