OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gothia Cup, The World Youth Cup, är en årligen återkommande ungdomsturnering i fotboll som genomförs i Göteborg med omnejd under en vecka i juli. Sett till antalet deltagare är Gothia Cup världens största fotbollsturnering för unga och ett av världens största evenemang alla kategorier. Varje år kommer cirka 50 000 personer för att delta i turneringen, de representerar ett 80-tal nationer. Under åren har 1,2 miljoner ungdomar från 149 länder deltagit.
Gothia Cups evenemangsorganisation driver även andra evenemang såsom:
Partille Cup – World of Handball, världens största ungdomsturnering i handboll. Partille Cup startades 1970 och har cirka 20.000 deltagare från ett femtiotal länder fördelat på 1300 lag.
Gothia Innebandy Cup, en internationell turnering som spelas i Göteborg under trettonhelgen.
Evenemangsorganisationen har 15 heltidsanställda men cirka 2400 anställda under sommarveckorna.
Här kommer du att jobba med att marknadsföra samtliga evenemang som Gothia Cup, Partille Cup och Gothia Innebandy Cup.
Målet är att öka antalet deltagande lag i evenemangen och nå nya marknader. Som säljande marknadsförare ansvarar du för att koordinera och samordna olika marknadsinsatser av samtliga varumärken. Du identifierar och definierar målgrupper och försäljningsargument och skapar marknadsplan inklusive aktivitetsplan och innehållsplan. Samlar in och följer upp leads genom mejl och telefonsamtal för aktivt säljarbete. Med en helhetssyn över de aktuella kampanjer och aktiviteter som pågår håller du i trådarna för att se till att arbetet fungerar smidigt och enkelt för alla inblandade. Till din hjälp finns förutom den administrativa avdelningen vår egen inhousebyrå som bland annat hjälper till att skapa annonsmaterial och aktiv annonsering på sociala medier.
Här får du möjlighet att få vara med och ta strategiska beslut i kombination med praktiskt verkställande av dessa. Det är en bred roll i en internationell miljö där det finns stora möjligheter att ta mycket ansvar och utvecklas inom området.
Vad du gör
Praktisk och strategisk utveckling och genomförande av marknadsföringskampanjer - främst digitalt men även i viss mån print.
Delaktig i att skapa marknadsplan inklusive aktivitetsplan
Identifiera målgrupper och försäljningsargument
Bearbeta nya marknader i utvalda länder
Kontakta leads, både per mejl och telefon
Driva engagemang på sociala medier.
Samarbeta med externa byråer/inhousebyrå vid olika produktioner.
Samla in, analysera och rapportera resultat från marknadsföringsaktiviteter
Säkerställa att samtligt marknadsföringsmaterial är i linje med vår varumärkesidentitet
Vad du behöver kunna
Grundkunskaper i Adobe Creative (InDesign, Photoshop) fler verktyg ett plus
Jobbadata drivet och ha god förståelse för målgruppssegmentering för annonsering i digitala och sociala kanaler
Arbeta i Facebook Business Manager och optimera kampanjer I Ads Manager
Plus för erfarenhet av influencer marketing
Veta hur lagidrott fungerar och ha erfarenhet av föreningslivet.
Prata och skriva obehindrat på svenska och engelska
Kan du tillräckligt mycket för att köra i gång? Du kommer att lära dig under vägen och får guidning av teamet. Det viktigaste är att du gärna nätverkar, driver dina uppgifter och har lösningsorienterat- och kreativt tänk!
Vad Gothia Cup erbjuder dig
Välkommen in i Evenemangsteamet, ett relativt nytt team på 15 personer. Arbetsplatsen är belägen på Gothia Park Academy, Entreprenadvägen 6. Förutom att få jobba i fina nybyggda lokaler finns här förmåner som gym, subventionerad frukost och lunch. Du får likasinnade kollegor - prestigelösa, engagerade, hjälpsamma och kreativa.
Hur du ansöker
Ansök med CV och genom att svara på några få frågor. Hör gärna av dig till Helene Hagman om du undrar över något, 0708–204704, helene.hagman@jerrie.se, LinkedIn. Annonsen är öppen tills tjänsten är tillsatt.