OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Svenska Spel Marknads- och omvärldsanalys ingår i avdelningen CSR & Public Affairs.Sektionens uppgift är att styra koncernens analyser av marknadens behov, drivkraft och rörelse.Vårt krav på oss själva är stor kompetens, effektiva metoder och processer.Genom återkommande omprioriteringar vill vi ge vår kund en förstklassig leverans av tjänster och kunskap Inför marknadsföringskampanjer, åtgärder inom spelansvarsområdet och utveckling av nya spelkoncept, ansvarar vi för och driver arbetet med att definiera vilka drivkrafter som leder till ett önskat beteende.Vårt mål är att kvalitetssäkra de aktiviteter som görs så att Svenska Spel gör rätt saker.Sektionen Analys och omvärldsbevakning har idag fyra marknadsanalytiker, en omvärldsanalytiker samt en samhällsutredare.Tillsammans ansvarar vi för såväl de strategiska som operativa undersökningarna och analyserna i bolaget.Nu söker vi ytterligare en analytiker.I rollen genomför du kund, marknads- och omvärldsundersökningar samt strategisk rådgivning till affärs- och försäljningsområden och staber. Erfarenhet av undersökningsbranschen är önskvärd gärna från undersökning/ mediaföretag.Du är högskoleutbildad inom statistik, matematik eller ekonomi, talar flytande engelska, är utåtriktad och en duktig presentatör.För att lyckas med undersökningarna måste du vara snabbtänkt och analytisk.För att lyckas hantera många projekt samtidigt måste du vara självgående och effektiv.För att lyckas utveckla kontakterna med affärerna måste du vara kommunikativ och ha en stark integritet. Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillsättningen är omgående och placeringen är i Visby.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453