OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med administration och utveckla processer, arbetssätt och systemstöd? Vi söker två lösningsorienterade marknadsadministratörer för anställning i Skellefteå!
Tjänsten
Som marknadsadministratör kommer du hantera avtal, genomföra leverantörsbyten och omteckning av befintliga kunder, hantera fullmakter samt förtida lösen av avtal, så kallade avtalsbrott. Du kommer att säkerställa mätvärden och anläggninguppgifter inför fakturering och hantera ärenden från kunder, samarbetspartners och andra aktörer inom elbranschen.
Du håller dig uppdaterad på regelverk och struktur inom området och bidrar aktivt i vardagen till utveckling av systemstöd, arbetssätt och automatisering på avdelningen med fokus på effektiva arbetsflöden.
Hos oss blir du en del av Marknadsadministration där vi idag är 9 medarbetare som ansvarar för all administration kring avtalshantering, leverantörsbyten och mätvärden. Vi är ett admininstrativt stöd till säljarna på affärsområde Marknad och jobbar med ständiga förbättringar för att utveckla processer och automatisera samt effektivisera flöden så långt det bara går. Tillsammans utvecklar vi arbetet framåt!
Tjänsterna är två tillsvidareanställningar på 100 % med placering i Skellefteå.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Intresserad?
För att söka tjänsten behöver du vara ansvarstagande, noggrann och pålitlig. Du är lösningsorienterad och drivande i att utveckla verksamheten.
Som person är du analytisk, flexibel och förändringsbenägen. Du har god social kompetens, hög samarbetsförmåga och jobbar lika bra ensam som i grupp.
Du är serviceinriktad med erfarenhet av administrativt arbete och hantering av stora datamängder. Högt arbetstempo förekommer där det krävs att du tidvis kan hantera större arbetsmängder.
Hos oss får du vara med och utveckla verksamheten, affärerna och kundrelationerna.
Vår drivkraft är att, med stort engagemang för kunder och service, säkerställa att avtal och mätvärden levereras enligt överenskommelse.
Krav
• Slutförd gymnasieutbildning med flerårig relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av utvecklingsarbete och/eller utvecklingsprojekt
• God datorvana, samt erfarenhet av Office-paketet
• God förmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller administration
• Haft en drivande roll i utvecklingsarbete och/eller utvecklingsprojekt
• Erfarenhet av CRM-system, Microsoft Access-verktyget och/eller Power Bi
• Erfarenhet av filhantering i exempelvis XML-format
• Erfarenhet av elbranschen och dess regelverk inom området
• Erfarenhet av principstyrt förbättringsarbete
Vilka är vi då?
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent förnybar.
Om rekryteringen
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering med syfte att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.
Många befattningar inom Skellefteå Kraft-koncernen är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamheten som det innebär att arbeta inom energibranschen. Vid rekrytering till en sådan befattning ställs krav på säkerhetsprövning med registerkontroll innan kandidaten kan anställas.
Frågor?
Emma Häggmark, Gruppchef Marknadsadministration, 0910-77 29 95
Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43
Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71
Robert Ingberg, SEKO, 0910-77 26 62
Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.