Marknadsadministratör till Skellefteå Kraft

Marknadsadministratör till Skellefteå Kraft

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med administration och utveckla processer, arbetssätt och systemstöd? För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en lösningsorienterad marknadsadministratör till Skellefteå Kraft!

Hos oss blir du en del av Marknadsadministration där vi idag är 9 medarbetare som ansvarar för all administration kring avtalshantering, leverantörsbyten och mätvärden. Vi jobbar med ständiga förbättringar för att utveckla processer och automatisera samt effektivisera flöden så långt det bara går. Tillsammans utvecklar vi arbetet framåt!

Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent förnybar.

Dina arbetsuppgifter
Som marknadsadministratör kommer du hantera avtal, genomföra leverantörsbyten och omteckning av befintliga kunder, hantera fullmakter samt förtida lösen av avtal, så kallade avtalsbrott. Du kommer att säkerställa mätvärden och anläggningsuppgifter inför fakturering och hantera ärenden från kunder, samarbetspartners och andra aktörer inom elbranschen.

Du håller dig uppdaterad på regelverk och struktur inom området och bidrar aktivt i vardagen till utveckling av systemstöd, arbetssätt och automatisering på avdelningen med fokus på effektiva arbetsflöden.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara rätt för rollen ser vi att du har slutförd gymnasieutbildning samt flerårig relevant arbetslivserfarenhet. Vidare har du god datorvana samt erfarenhet av Office-paketet och besitter god förmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av CRM-system, Microsoft Access-verktyget och/eller Power Bi är mycket meriterande likaså erfarenhet av filhantering i exempelvis XML-format.

Som person behöver du vara ansvarstagande, noggrann och pålitlig samtidigt som du är lösningsorienterad och drivande i att utveckla verksamheten. Vidare är du analytisk, flexibel och förändringsbenägen. Du har god social kompetens, hög samarbetsförmåga och arbetar lika bra ensam som i grupp.

Hos oss får du vara med och utveckla verksamheten, affärerna och kundrelationerna. Vår drivkraft är att med stort engagemang för kunder och service säkerställa att avtal och mätvärden levereras enligt överenskommelse.

Information och kontakt
Tjänsten som marknadsadministratör är ett konsultuppdrag med start snarast eller enligt överenskommelse och sträcker sig till och med 31 december 2023. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Petterström på telefonnummer 0910-77 09 88.

Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, urval och intervjuer sker löpande men med sista ansökningsdag 30 november 2022.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024