OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och söker en marknadsanalytiker för att kunna ta nästa steg inom analys och digital försäljning. Ditt främsta uppdrag blir att ge verksamheten en bättre kundinsikt och bidra till fortsatt tillväxt. Rollen som marknadsanalytiker har en nära dialog med samtliga affärsområden.
Om jobbet
I rollen som marknadsanalytiker får du möjlighet att arbeta med att kartlägga marknad, kunder och prospects för att möjliggöra relevant bearbetning och dialog. Du kommer även att ta fram målgruppsunderlag för säljorganisationen, arbeta med uppföljning samt att analysera utfallet av kund- och marknadsbearbetning.
Rollen är placerad på avdelningen Hållbarhet & Kommunikation där du kommer arbeta nära sex marknadskommunikatörer som utifrån ditt underlag optimerar kampanjerna. Du kommer även arbeta nära säljcheferna och löpande ta fram rapporter till olika delar av verksamheten. En annan funktion är att bistå i att kartlägga kundresor och identifiera möjligheter för att kunna ha en nära och relevant kunddialog. Du kommer med andra ord få nytta av både din samarbetsförmåga och lösningsorienterade ådra när du levererar i högt tempo.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Kund-, marknads- och konkurrentanalys
Utifrån kundanalys ta fram och rekommendera bearbetningsplaner
Ta fram och följa upp KPI:er
Utveckla och förmedla enkätundersökningar och dess insikter
Kampanjuppföljning alla kanaler
Utforma månadsrapporter till relevanta mottagare
Vem är du?
Du är en noggrann och analytiskt lagd person med stort intresse för data, samtidigt som du har stor förståelse för sälj- och marknadsfrågor. Förmodligen jobbar du redan idag med det digitala ekosystemet (Google Analytics, visualiseringsverktyg som tex Power BI eller olika annonsverktyg) och har dessutom talang för att visualisera dina insikter. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter så du förväntas vara självgående och ha hög leveranstakt. Du behöver kunna arbeta systematiskt och strukturerat samtidigt som du också tänker proaktivt och lösningsfokuserat. En viktig funktion för rollen är att kunna omvandla komplex statistisk data till konkreta insikter.
Vi söker dig som är ekonom eller marknadsförare och som kanske även har läst statistik. Din positiva och flexibla inställning blir en viktig pusselbit för att vidareutveckla arbetssätt och leverans inom digital försäljning. Vi förväntar oss att du är affärsmässig och har en god förståelse och intresse för bolagets affär.
Vad erbjuder vi dig?
Vi gör mer än att bara erbjuda tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss finns det en meningsfullhet i att vara en del av något större. Vi skapar trygghet i våra kunders vardag, vi är engagerade i lokalsamhället, vi prioriterar hållbarhetsarbetet högt och vår ömsesidiga ägandeform gör att vår ledstjärna i vardagen alltid är det som är bäst för kunden. Hos oss får du också plats att växa och bidra med ditt engagemang i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Om oss
Länsförsäkringar Jönköping grundades 1839 och är ett av 23 självständiga bolag i länsförsäkringsgruppen. Vi ägs av våra kunder och erbjuder en helhetslösning för privatpersoner, företagare och lantbrukare med alltifrån försäkringsskydd till bankärenden, bolån, fastighetsförmedling och pension. Att vara lokala och närvarande i samhället är viktigt för oss och du hittar våra fullservicekontor i Jönköping, Vetlanda, Tranås, Värnamo och Nässjö. Dessutom kan du prata försäkring med oss på ytterligare 10 kontor från Mariannelund i öst till Smålandsstenar i väst.
Mer information och ansökan
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ida Severin på 036-19 92 97 eller ida.severin@lfj.se. Facklig kontaktperson är Mikael Meyner, nås på 036-19 92 19 ellermikael.meyner@lfj.se.