OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3 000 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 1 000 000 kunder i Europa.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande företag. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och bonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
I rollen som Marknadsanalytiker kommer du för den svenska verksamhet
Bidra till etableringen av vår marknadsplan för alla våra pappersaktiviteter (kataloger / prospektion / riktade utskick)
Delta i budgetprocessen och ge rekommendationer för att optimera våra investeringar
Selektera nya adresser till våra prospekterings kampanjer
Att öka affärsvärde av tillgänglig information, dvs dra mer nyttja av externa och interna data i vår marknadsföring och försäljning.
Att hjälpa säljteamet att nå målen genom Att ansvara för vår kunddatabas och se till att hålla informationen alltid relevant & färskt
Ansvara för adressering och distribution av våra pappersaktiviteter
Rapportera månadsvis resultat för våra kund/marknadsaktiviteter
Placeringsort är i Landvetter, du kommer att ingå i Marknadsteamet och rapportera direkt till VD:n
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Vi söker dig som är analytisk, nyfiken, vill jobba med data vet hur du ska använda analys som verktyg för att optimera strategier och operativ verksamhet.
Du kan analysera dataset med syfte att leverera bland annat segmenteringar, profileringar, kampanj- och kanalanalyser, uppföljningar och tester.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har troligtvis jobbat 2-3 år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.
Du är:
Analytisk, kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Nyfiken och gillar teknik, har ett intresse av att bygga smarta lösningar
Resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt, med öga för detaljer
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå. Du gillar även att jobba internationellt och utbytta erfarenhet med kollegor i Problemlösare och van att arbeta självgående
En god kommunikatör som vet värdet av struktur och tydlighet samtidigt som du har ett prestigelöst Du ha ar en allmän teknisk kompetens och har lätt att förstå hur olika system hänger ihop
Du ser Excel som en av dina bästa vänner och tycker att ett Excelblad på tusentals rader är ingen big deal.
Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att kunna skapa relationer både internt och med dina kollegor i Norden samt på Huvudkontoret i Paris.
Krav:
Relevant utbildning inom marknadsföring eller ekonomi/statistik
Mycket Goda kunskaper i Excel
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift.
Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.
Meriterande:
Kunskap i BI verktyg (power BI, tablå…) för att bygga rapporter