OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en marknadsanalytiker med inriktning mot produktutveckling. Vår kund är ett klädesföretag som framförallt tillverkar arbetskläder.Företaget finns etablerat i 15 länder och är ett av Europas större företag inom sin bransch.I tjänsten kommer du även att analysera nya segment och strategiska möjligheter att utöka sortimentet inom textil eller andra produktgrupper.Som marknadsanalytiker kommer du att självständigt genomföra kvalificerade analyser av t ex marknadstrender och konkurrentpositioner samt driva fokusgrupper.Mycket av arbetet sker i nära samarbete med företagets Produktchefer där du kommer att agera rådgivare kring vilka produkter som bör lanseras på olika marknader.Kvalifikationer och egenskaper I denna tjänst är det avgörande att du har förmåga att inhämta, analysera och strukturera data.Det är även viktigt att du har en affärsmässig känsla och att du har ett tydligt försäljningsfokus. Du kommer att arbeta i team och av den anledningen är det viktigt att du är positiv, samarbetsvillig och prestigelös.Har du tidigare erfarenhet av detaljhandel eller om du har arbetat med konsumentprodukter ses det som meriterande.Du som söker har troligtvis marknadsekonomisk utbildning på högskolenivå samt erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter under minst tre år.Du har dessutom goda kunskaper i MS Office framför allt i Excel, Word och PowerPoint.