OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen som Marknadsanalytiker söker vi dig med praktisk erfarenhet av digital analys och optimering. Du tycker om att tänka strategiskt med data parallellt med att stödja pågående testning och optimering. Erfarenhet och en stor entusiasm för digital marknadsföring, kampanjutveckling och att identifiera insikter från data är ett måste samt beprövad erfarenhet av att hantera stora datamängder.
Vår marknadsavdelning har för närvarande fyra anställda, inklusive CMO, en Content Manager, en Marketing Coordinator och Digital Campaign Responsible. I din roll kommer du att arbeta nära med resten av marknadsföringsteamet för att optimera vår marknadsföringsstrategi, spending och performance. Du kommer också att arbeta nära våra externa byråpartners som hjälper oss att genomföra Google AdWords och andra performance-kampanjer.
Vi växer snabbt och investerar mycket i våra marknadsföringsinsatser, och vi kommer att fortsätta att öka ansträngningarna för att fortsatt driva expansionen över befintliga och nya marknader. Du kommer att spela en viktig roll för att nå detta.
Arbetsuppgifter
• Att driva och säkerställa ett framgångsrikt resultat för våra betalda sociala kampanjer på alla plattformar (facebook, Instagram, adwords, etc.)
• Analys och utveckling av vår SEO strategi/insatser
• Följa upp marknadsföringsinsatser och kampanjer över betalda och organiska kanaler, inklusive nyhetsbrev, och göra nödvändiga ändringar för att alltid säkerställa högsta lönsamhet. Samt analys av trafik/konvertering genom kundtratten och avkastning på marknadsföringsutgifter
• Proaktivt identifiera möjligheter och ge rekommendationer för att förbättra kampanjernas effektivitet och driva e-handeln till nästa nivå genom att utveckla analytiska system och utföra A/B-tester.
• Testa och analysera potentialen för betald reklam i ytterligare sociala medieplattformar
• Ta fram och presentera regelbundna rapporter som inkluderar resultat och rekommendationer till CMO och styrelsen
Krav & Kvalifikationer
• Utbildning inom relevant område, gärna relaterat till marknadsföring eller analys
• Vi ser att du har 3-5 års erfarenhet av att driva digitala marknadsföringskampanjer och analytiskt arbete.
• Erfarenhet av Google AdWords, Analytics, Data Studio eller Ads Manager for Facebook
• Stark analytisk, kritiskt tänkande och research förmåga
• Förmåga att arbeta med ett flertal samtidiga projekt, med hänsyn till deadlines
• Självmotiverad, positiv personlighet och strukturerad.
• Förmåga att samarbeta i en rolig och dynamisk teammiljö, men även kunna arbeta självständigt.
• Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Om Impecta
Impecta® är ett nordiskt online B2C varumärke inom frön och relaterade trädgårdsprodukter, fokuserat på kvalitet och hållbarhet. Sedan vår etablering 1975 har vi strävat efter att vara trädgårdsmästarens bästa vän och den naturliga källan till högkvalitativa frön, med ca 300 fysiska återförsäljare. Våra värderingar inkluderar kvalitet, trygghet och utveckling, som är helt integrerade i hur vi arbetar och vad vi säljer.
Impecta är en del av Growers Group, en nordisk koncern som tillhandahåller utsäde och trädgårds-/trädgårdsprodukter samt tjänster till både konsumenter och professionella odlare. Growers Group ägs ytterst av Norvestor VIII SCSp, ledning, styrelsemedlemmar och dess anställda.
Vi är ett entreprenörsdrivet företag som växer snabbt och blev 2021 utsett till ett "gasellföretag", tilldelat de snabbast växande företagen i Sverige. För att fortsätta växa i snabb takt, skalar vi nu upp vår organisation och vår kompetens, vilket ger en unik möjlighet för nya medarbetare att vara med och forma den spännande resan som ligger framför oss.
I denna rekrytering samarbetar Impecta med rekryteringsföretaget Next u.
Vi hanterar endast fullständiga ansökningar, inklusive videodel.